„I moved to Zagreb…”, zise ea cu voce oftând, de parc-ar fi, încă, parte a unei tragedii.

Adormisem în hamac; m-am trezit brusc, c-un Șișkin în brațe, în marginea unui cerc de oameni vorbind în engleză despre concerte. M-am trezit speriată de moarte, de parcă nu cunoscusem pe nimeni, niciodată.

Sunt aproape oarbă. Altădată m-ar fi durut ochii de la atâta frumusețe cenușie și-atâtea priviri drepte, acum în spatele lor rar, rar de tot, zăresc câte-o sclipire de ceva ce-ar merita scormonit, dacă n-am sta doar trei zile și dacă n-am ști deja limpede cine suntem.

M-am ofilit, într-un fel.

Bat clopotele cam des, om fi în ceva sărbători.

E așa de cald că-ți vine să plângi, un pic. E ca la mine la țară, fix așa, în afară de câteva case cu nuanțe de austro-ungar. Și poate nici alea nu-s, poate doar îmi joacă mintea feste de plictiseală.

Tot o festă de plictiseală trebuie să fie și senzația că majoritatea fetelor ăstora slabe din cale-afară îs urâte rău. Puține fete au fost urâte pentru mine, vreodată.

Ei, desigur, sunt frumoși de pică și de neatins. Ca-ntotdeauna, confortul lucrului bine știut.

Fără să găsesc vreun cunoscut, mă duc să-mi caut o bere rece și-o canapea cu umbră. Am pierdut șirul la Șișkin, ajunsesem în primordialul „Nimic nu prea are sens.” și n-am mai fost atentă de-acolo-nainte. Să-l luăm de la capăt.

Aș fi singură. Aș supăra iar niște oameni, aș sta acasă și-aș bea bere cu Claudiu, de la patru până la patru, vânând scântei și emițând judecăți.

Tu nu știu unde ești în toată afacerea asta.

Nu mă descompun, nu-s iugoslav, nici lup de stepă.

~ de downtownjesus pe 3 August 2017.

Lasă un răspuns

 
