Când mașinile lui Sașa aterizează deodată, dintr-o privire, pe un tren leșinat de căldură în gara din Ulmeni, și pentru trei secunde de vis necugetat ești convinsă că prind viață, că sar de pe platforme și-ncep să ardă asfaltul străzilor tale, și-un soldat nebun c-un dinte de aur începe să-ți împuște caii și câinii, și femeile încep să fiarbă mazăre și să te pună mereu să taci, mai ales când nu se aude nimic.

Cea mai mare frică a vieții tale, asta și să ai oameni internați în Fundeni.

Tu ești soare. În lacul meu înghețat se scufundă biblii, coranuri și talmuduri, cărți vechi argintate, mirosind a vin și-a sânge, io nici nu mai știu bine să fac diferența între vin și sânge, și-mi place să nu pot să respir iarna de cât de rece e aerul, îmi place nemișcarea înghețului, dacă nu te miști nu te doare, nu rănești, nu strici. 

Iarna-i doar pauza de fiecare an, să mai stai dracu’ și singur, să mai rămâi dracu’ prins în tine și să-i mai lași dracu’ în pace și pe ceilalți. D-aia iarna nu doare nimic.

Tu chiar ești soare. Bronzat mereu, zâmbind mereu, călduros mereu, lentoarea ta de motan încălzit la soare, curățenia și primirile tale, blânde pentru orice și pentru oricine.

Îmi place diferența asta dintre noi. Mnu știu dacă mi s-a mai întâmplat, da’ ție nu simt nevoia să-ți arăt scrâșnirile și negurile. Nu fiindcă nu le-ai înțelege, poate că le-ai; doar nu simt nevoia.

Nu mă doare nimic când trec pe lângă Buzău. Chiar nimic.

~ de downtownjesus pe 22 Iulie 2017.

Lasă un răspuns

 
