Un om care umblă prin lume așa mult trebuie să gândească, cumva, altfel. Să aibă mintea largă și moale, să-și depășească cu mult pătratele moștenite și-ngustimea agățată de umeri. Un om călător nu gândește așa, știu eu. Nu-l cred.

Port fustă, prima dată în nu mai știu câți ani. Zău că nu mai știu. De rochia cărămizie îmi amintesc, de la ea trebuie să fie vreo șase-șapte ani, da’ de fustă nu mai știu, zău.

Și n-am simțit-o. Am stat îmbrăcată cu ea vreo oră și ceva, m-am uitat la Dylan Moran, am terminat cafeaua râzând, am dus gunoiul. A trebuit să fac pași mici și rapizi, că-i fustă lungă, s-o ridic un pic ca să urc scări și trotuare, să m-aplec un pic ca să trec pe sub bambuși. Zi istorică, frățică.

„Îți stă bine”.

Mă simt, cumva, muiere. Nu-mi convine ce aud. E prea întuneric ca să mă bucur de Sașa. Sunt iugoslav – mă descompun.

Nu mai știu de când nu mi-a mai plăcut atâta o carte. Uit, tot felul de lucruri. Plăceri, vinovății, aniversări. Pe Orbu. „Orbu” sună a străin rău de tot, parcă mi s-a povestit de el, parc-am văzut o poză. Parcă m-a luat odată în brațe. Parcă ascultam Pasărea Colibri, parcă piesa aia cu cafeaua, ba că beau cafeaua numai cu caimac. Parc-am uitat și ceea ce era de neuitat.

N-am avut vreme să mă gândesc bine la spectacolul lui Pav. La Sky din ușă, vorbind cu un fel de dublură de-a lui, habar n-am ce-o fost asta. La Dibu, care te-a-ntrebat ce rând e ăsta, pe tine. Ciudățenia acestor apropieri, în atâta timp dezlânat, în atâta spațiu îngust. Dibu avea locuri în spatele nostru. Și băiatu’ ăla din fața ta, poate ei îi spun Alex, băiatu’ ăla o jucat o piesă pentru cinci oameni. Mi-o și zis, „Dacă vă strângeți cinci, jucăm”.

Alegza cea din altă viață, așteptând în față la Metropolis pe Adela cea din altă viață. Stelele care cad, nu pier, da’ viețile?

~ de downtownjesus pe 8 Iulie 2017.

Lasă un răspuns

 
