Mă minunez pe-o parte, mă tocesc pe alta. Nu ştiu bine să explic.

Mă mir că atingi cum atingi, că muşti ce muşti, că spui ce spui. Că mă priveşti cum mă priveşti. Că-mpărţim un motan în dimineţi călduţe de iarnă de mijloc. C-ai nopţi în care te mişti cu grijă să nu mă dezveleşti. Că te găsesc fierbând cafea la ibric într-o bucătărie pe care-o ştiu goală şi curat luminată.

C-am impresia c-aştepţi să mă vrei cu toate bucăţile înainte să mă ceri.

Nu mă mai minunez aşa, în general. De morţi, de boli, de revoluţii. De orice se-ntâmplă acum. De orice nu poate fi perfect înţeles sau verificat.

Încep, încet-încet, să mă uit la lume prin mijloacele tale. Prin documentare BBC. Prin animale. Prin experimente şi studii, fără să tăgăduim vreodată frumuseţea supremă a răsăritului de dincolo de Pământ. Încep, nu ştiu dacă mă ţine.

Mă visez lângă tine în locuri, tot aşa cum mă visam cu Andrei. De parcă n-ai exista, de fapt, de parc-ai fi doar noua mea jucărie de imaginaţie. Şi eşti, pe partea asta. Tu n-ai să vii cu mine nicăieri.

Şi se-ntâmplă să te privesc şi fără să mă doară inima. Cel mai des când îs nebăută şi-mi blochează conştientul toate mirările.

Mă duc la Liz, deodată, ca-ntotdeauna.

Şi-o să-mi descopăr al doilea bar al vieţii, al doilea sau al treilea acasă, şi câţiva oameni frumoşi la care să mă uit ore-ntregi fără griji.

Munca merge-nainte, văzurăţi bine, mai mult fără mine.

~ de downtownjesus pe 29 Ianuarie 2017.

Lasă un răspuns

 
