M-aş face covrig şi m-aş uita la cel mai vesel film românesc. Film d-ăla, prostuţ şi ieftin, şi mai ales cald, cald şi curat ca un bandaj pe toate rănile noastre, atâtea răni, Doamne, atâtea vechi, de sârmă ghimpată, de îngheţ şi de foame, atâtea noi, de îngâmfare, de nepăsare şi de zbucium, aş vedea un film românesc colorat şi vesel, uituc şi paşnic, blând ca o pisică bătrână şi curată, am să mă fac covrig  sub plapumă şi-am să mă uit la un film românesc vesel, ca să uit.

C-a murit şi el. C-a rămas numa’ Florin.

Că n-am cal, încă. Nici câine. Nici casă.

Că-i frig afară.

Că uit că-i frig. Zilele astea nu mi-a mai fost frig.

Că uit de mine uneori, când dau de câte-o minune de om. Că-s atentă la el şi-aproape numai la el, la ce-i place, la ce vrea, la ce-i trebuie, la cât îi trebuie. Că uit de mine între timp.

Beau ca să uit că uit. Mi-am dat voie să uit, de ceva ani, şi uneori răzbate din colţuri vina. Vina c-am uitat.

~ de downtownjesus pe 18 Ianuarie 2017.

Lasă un răspuns

 
