„Intra în noaptea vânătă a iernii, asemeni neamului lui de țărani, frământat de impulsuri primare. Iarna, pe pământul României – ultimă etapă spre Septentrion – are gust de praf de pușcă, e ca un halou al tuturor războaielor purtate și câștigate sau pierdute, dar în primul rând purtate.”

Domnule Neagu, te-aș întreba unde ai fost pân-acum, da’ rost n-are. Fiecare frază e un soi de durere emoționată, amestecată frumos cu zâmbet de recunoaștere, și parcă de la Andrei Makine n-am mai citit o carte așa înmuiată în emoții și-n fotografii cunoscute din măduvă de os, și parcă nu-mi vine s-o termin. Pfoai, mulțumescu-ți, Doamne, pentru asemenea dar.

Mi-e dor de tine ca unui câine de stăpân, ca unui copil de prietenul lui bolnav, ca unui marinar de mare. Primele zile au fost mai mult decât rezonabile, dar azi-noapte te-am visat de la un cap la altu’, cu tras de mână și lipit de și îngropat în colțuri întunecate și țintuit de perete și-acoperit cu piele și geamăt pe limbă, cu camera mare dinspre balcon așa cum e ea, cu toate ale ei și cu revistele Harap-Alb pe care vroiam să le iau în lipsa ta, cu un bilet pe care nu ți l-am mai scris pe care vroiam să scriu „I was here.”, în engleza ieftină de toate zilele, fiindcă nici în vis nu-s sigură c-am fost acolo cu-adevărat, te-am visat toată noaptea și cât am fost trează te-am amintit, cum mă-nvelești când mă-ntorc răcită de pe coridorul tău rece, cum șoptești „Somn ușor…” sau „Hai în cameră…”, toate punctele astea de suspensie din zâmbetele tale cărora le dau însemnătăți mult peste cele de cuvinte spuse răspicat, de parcă ele ar fi adevăratele farmece ale lumii, și poate sunt, încă nu-s lămurită și încă n-am definitivat vreo teorie, deseară n-ai să vii și eu știu limpede că n-ai să vii și trebuie să-mi pun dorul jos, pe pământul înghețat, să fie cotropit și cumințit de gheață și de ger, să nu mai priceapă nimic și să nu mai poată visa nimic, poate doar până la primăvară.

~ de downtownjesus pe 27 Decembrie 2016.

Lasă un răspuns

 
