Am chef de scris și de citit despre demoni. Nu cred că-i o tragedie dacă fac asta o zi.

Ciudat sigur e să mă opresc deodată, într-o joi, din mișcare. Mă-ntreabă oamenii dacă nu vreau să fac ecografii și „Nu.”-ul meu blând și punctul rotund de după el par să-i tulbure mai mult decât sensul refuzului, adică noi înțelegem că tu azi n-ai chef, da’ să ne-o și spui așa senin, de parcă ar fi ăl mai normal lucru din lumea asta, fată, bolnavă nu pari, ai febră?

N-am. Îmi tot imaginez Dacia ta albă, o sanie alunecând pe dealurile de lângă Târgu Frumos, o grădină frumoasă fără câine, o cafea ieftină de Universitate uitată pe-o treaptă de marmură.

N-am mai visat de mult, așa-i?

Vreau să șed cu motanul gri în brațe. Motanul cu dungi de asfalt și ochi de mare înghețată mă ia de la capătul holului și mă dezmiardă până la ușa casei, în dimineți calde de iarnă întreagă, nemaibântuită de soldați, de strigoi și de dureri.

Vreau să șed cu motanul în brațe, să ronțăi biscuiți cu migdale și să beau ceai de mentă, tu să te superi puțin pe motan că-mi ține mâinile ocupate, să-ți port tricoul prea scurt și s-adormi cu mâna prinsă între genunchii mei zgâriați, să mi se strângă stomacul când te văd fumând și să-mi găsești spatele prin întuneric, să nu știu unde se scurge timpul și să nu mai uit diavolul taximetrist care asculta Sex Pistols. Să spun oamenilor „Nu.” și „Da.” fix după ce vreau, nu după ce trebuie.

Te-nvăț și pe tine că nu-i nimic adevărat în afară de ceea ce vrem. Vrerea e singurul adevăr.

Afara țipă niște copii. Las timpul să treacă.

~ de downtownjesus pe 15 Decembrie 2016.

Lasă un răspuns

 
