Găsesc patul aproape făcut şi doar o ţigară strivită-n scrumieră, semn c-ai golit-o înainte să te hotărăşti că mai vrei una. Cum ai fumat tu în casa golită de mine, printre toate ale mele?

Azi-noapte ai fumat vreo trei, am ascuns frumos faptul că le-am cumpărat cu gândul la tine, am ascuns frumos faptul că murmuram “Odessa” în baie mirosind a tine, am ascuns frumos faptul că nu mi-e câtuşi de puţin teamă de tine şi că, ştiu ei, noi nu mai avem de-acuma sfârşit, indiferent ce forme vom primi de-acum încolo.

Mi-ai luat mâna aproape visător, Dumnezeu ştie la ce te gândeai de fapt în timp ce te minunai cu voce întreagă de rugămintea mea curată de-a mai fuma o ţigară, era întuneric şi nu-ţi vedeam ochii, era întuneric şi nu-mi vedeai ochii, şi tocmai întunericul ăsta aproape grosolan, tocmai faptul că nu ştim atâtea lucruri unul despre altul, tocmai plapuma asta dogoritoare de nepricepere ne face să ne simţim unul pe altul ca ogarii, fără teamă, lanţuri şi obligaţii, îmi înapoiezi cheile zâmbind şi numai eu ştiu cât de nenorocit de frumos erai când şedeai pe scaunul meu de lemn şi vorbeam despre grozăviile naturale ale stagiului meu de infecţioase, şi te pricep prea bine, şi mă pricepi prea bine, şi habar n-am dacă de fapt nu ne pricepem deloc, pământul meu negru şi închegat îţi zâmbeşte neştiutor şi s-ar aduna cuminte în jurul picioarelor tale, nu ca să-ţi înflorească orgoliul, doar ca să-ţi ţină genunchii drepţi, şi vinul meu ţi-ar curge bucuros prin vene, şi paharele mele ţi s-ar frânge împăcate sub degete dac-ai bate la uşă din când în când, numai atunci când nu te pricepi şi ţi-e urât să trăieşti doar cu tine. Noi, de-acuma, te primim.

Rome capătă forme noi, de lună plină, de aşternuturi aspre, de mirosul păcatului.

~ de downtownjesus pe 8 Decembrie 2016.

Lasă un răspuns

 
