Ne-mpiedicăm unul de altul printr-un bar, iar zâmbetul tău e îngrozitor de frumos. Dezarmant, toropitor şi blând ca un lac fierbinte, mergem pe jos pe străzi înguste şi vechi, râzi de prostiile mele de om deja beat şi mă săruţi ca-n filme când te izbeşte realizarea târzie că-s un om tare dubios. Îmi iei ciudăţeniile în palmă şi le faci pietre rotunjite de izvoare, comori zornăitoare ascunse-ntr-o pungă roşie de catifea, îţi povestesc despre ceilalţi, puţini, cuminţi sau îndepărtaţi, zacem în jumătăţi de veghe până la prânz şi m-aşezi în braţe în 5633 de feluri, în nici un moment nu ni se răceşte pielea şi-n nici un moment nu te-ndepărtezi de tot, eşti nebărbierit şi mi-e ruşine să-ţi spun cât îmi place asta, miroşi a toate lucrurile înnebunitoare de pe pământ, a parfumul ăla amestecat cu căldură şi cu fum de ţigară, ţigările-ţi lasă un gust dulceag enervant de bun, cânţi Luna Amară şi Travka şi-mi vine să-ţi sărut vocea şi să-ţi îmbrăţişez mintea, mă enervează atâtea lucruri potrivite-n tine şi tot nu mă uit la tine serios, te miros, gust, urlu, prind, muşc, spun, dorm, inspir, închid, transpir, strâng ca pe-un vis fără termen de valabilitate şi mă scutură o frântură de groază doar când mă-ngropi între coastele tale dogoritoare, trece repede, ieri eram întunecată şi mândră ca o bere brună, azi mergeam pe şosea aproape râzând şi sărbătoream, ţi-am mai zis, cele câteva micuţe întâmplări care m-au aşezat pe canapeaua ta.

 

Deschide-ţi mintea şi lasă oamenii să umble liber prin ea. Spune fix ce-ţi vine să spui, crede fix ce-ţi convine să crezi şi râzi de toate tragediile de care-ţi vine să râzi. Bea-ţi viaţa cu-nghiţituri lacome, v-am mai explicat cum. Vine iarna, adu brad şi nu mai număra anii.

Şi-ncepem şi noi să mai gândim şi lucruri serioase, că iar ne-am mămăligit şi topit ca untu-n tigăi.

~ de downtownjesus pe 4 Decembrie 2016.

Lasă un răspuns

 
