Asta-i mai mult forţată şi-are să se cunoască între toate celelalte.

Printre altele, fiindcă-mi iau muzica clasică de prin anime-uri, ca un copil bezmetic al anilor ’90.

Despre cum era să citesc şi să scriu despre Hamlet în mai puţin de-o zi, contrar impresiei celor mulţi că n-ai cum cuprinde cu mintea omenească atâta adevăr deodată, şi cum mi-o fost prea lene ca să le demonstrez contrariul.

Despre cum n-am fost azi vampir, cum nu-s niciodată şi nu sufăr prea mult că nu-s, da’ ceva, un pic, tot ar fi frumos.

Numa’ de n-ar fi fost Tom Cruise Lestat, şi cât de liniştit mi s-ar fi scurs viaţa chiar şi fără să aflu c-a fost.

Când eram tânără aveam o prietenă, o chema Raluca. O mai am şi-acuma, într-o formă ceva mai voalată şi-un strop mai divină, dar Raluca de-atunci citise interviurile vampirilor şi-i plăcuseră, şi-asculta deja Opeth, şi ştia lucruri despre Biserica Satanistă, vrăjitoare şi strigoi şi vroia să se facă criminalist. Această Raluca, într-un fel, nu mai există. De fapt, şi există, şi nu există, poate chiar ca un vampir.

Cei mai frumoşi vampiri sunt, încă, desenaţi. Mai avem până să se nască printre noi oameni de-aşa frumuseţe nepământească, deşi poate-i şi-o problemă de stil de viaţă, totuşi, că mai toate lucrurile îs azi probleme de stil de viaţă.

Orişicum, mie mereu mi-o plăcut la vampiri nemurirea. Nu că aş avea sau am avut, Doamne păzeşte, vreun soi ales de viaţă de care mi-ar fi greu să mă despart, da’ tot mi se pare frumos dintotdeauna să poţi trăi aşa, deodată cu lumea, deodată cu stâncile, cu graurii, cu oraşele, nu doar îngrădit între oameni. Să stai aşa, pe-un acoperiş de biserică veche, o dată la câteva decenii, şi să vezi cum cresc oamenii nu separat, ca toate lighioanele de pe pământ, ci adunaţi în aşezări d-astea întâmplătoare, nepieritoare peste secole, mişcate şi nemişcate în egală măsură, răzleţe şi-nghesuite în egală măsură, muritoare şi vii în egală măsură. Să stai aşa, într-o doară, ani de-a rândul, în câte-un orăşel captiv într-o gheară de timp, să-l vezi murind şi născând iar, cu fiecare nou grăunte de copil şi fiecare coajă uscată de moşneag, să-i ghiceşti tiparele şi hărţile, să te plictiseşti de repetiţiile lui stângace ca de vocea spartă a unui şcolar cu poezie de serbare, să te miri şi să te plictiseşti, până la urmă, de însăşi mirarea ta, să ai totul şi nimic de făcut, o eternitate de-acum încolo. Păcat că apa asta nu se poate încerca cu deştu’ şi că se cere, spun descântecele celor vechi, înghiţită pe de-a dreptu’, dintr-o singură şi lungă sorbitură, la vreme de mare restrişte sentimentală, când puţintica ta viaţă se strânge, subţire, într-o înghesuită gaură de şobolan astupată cu otravă.

Din “Hellsing” mi-o ars prima dată mâna pe-o ţeavă de pistol. Realitatea a fost scurtă şi rece, limpede ca o gaură de glonţ într-o foaie de carton. De la un vampir alb şi cald ca laptele, pe care-l chema Rayflo, sau cumva aproape, am mirosit gustul dulce al păcatului împărtăşit şi iertat. De la vampirul-cavaler cu braţul frânt am rămas cu drag nestăvilit pentru violoncel şi pentru aşteptările lungi cât o viaţă de om. De Lestat, recunosc, n-am mai simţit nevoia să m-apropii. Poate-ntr-o altă viaţă.

Pe de altă parte, cu uşor împletită legătură între: În 1962 s-a-nchis Grand Guignol, după ani serioşi în care trăise bine-mersi din groaza, întunericul şi monştrii minţilor noastre. S-a-nchis, zisese ultimul lui director, fiindcă omenirea înfăptuise deja, singură, înainte şi în timpul marelui nostru război, mai toate apucăturile îngrozitoare pe care le ţinuse captive în anii de glorie ai teatrului său, aducându-l în stadiul de banală lipsă de interes.

 

 

TNT dă de toate toamna asta, şi vampiri, şi piloţi de vânătoare, şi diamante însângerate. Mult Brad Pitt şi mult Tom Cruise, în treacăt fie spus.

~ de downtownjesus pe 1 Noiembrie 2016.

Lasă un răspuns

 
