Cu “Fjara” am fumat ultima dată. Te-am fumat pe tine.

Femeie ca tine n-are nimenea, ţi-o zic de la-nceput. De ce nu ţi-ai săturat orgoliul cu oasele ei nu ştiu încă.

La muncă m-aşteaptă zile urâte. Bar deschis după şase.

Dac-ai fi scris despre mine lucrurile ar fi stat altfel. Dacă m-ai fi sfinţit în cabaretul cuvintelor, dacă ţi-ai fi tulburat norii de hârtie cu zmeii mei de cerneală, dac-aş fi fost ceva, o salcie, o stâncă, o cruce ori un şoim, ceva într-un desen de-al tău, dacă m-ai fi scris cumva, chiar şi-un pic, altfel de ape ar fi stat acum între noi.

În nopţile astea nu mă prefac că mă distrez. S-ar zice că da, dar nu; în nopţile astea mă trăiesc pe de-a-ntregul.

Cumva, peste toate din noaptea aia şi peste toate care-au dus la noaptea aia, peste voi toţi, peste pisică, peste drumul lung pân-acolo, peste pumnul de monede aruncate-n geam, peste casa mare şi-ncurcată, peste străzile înguste călcate sub roţi, peste turnul care nu mai vede foc şi peste spitalul de lângă el, peste toate s-o aşezat cuminte zâmbetul de om cald şi nedefinit care m-o ţinut cumva întreagă, în vremurile în care nu mai aveam ce s-adun. Zâmbetul de om cald şi nedefinit, stând luminos în prag.

Micile mele iubiri omeneşti.

~ de downtownjesus pe 29 Octombrie 2016.

Lasă un răspuns

 
