Casa ta, cuminte și goală, are loc pentru mine. Ai cămară de om gospodar, cu băutură de tot felul, conserve și plastic de reciclat, muzica ta n-are nevoie de internet, iară bicicletele ocupă mai tot balconul. Ții doi trandafiri morți într-o vază ce stă tăcută pe cea mai frumoasă măsuță de cafea din lume, trăiești simplu și primitor, ești împăcat cu amintirile și cu trecuturile traumatice, mi-ești drag mai tot timpul și nu pricep, cu tine chiar nu pricep, ce-am să fac. Ce-mi vine, desigur.

Vorbești în somn și te simt adormind în straturi, mușchi cu mușchi se-nmoaie sub brațele mele și sub tricoul tău, noaptea te-ndoi în jurul meu și inima mea se-nchide zâmbind de fiecare dată, vrând morocănoasă să te păstreze în ea până la sfârșitul lumii.

Bulb după bulb se-aprind în jurul meu, clipocesc blând și curios, înțeleg și nu prea ce-i cu atâta confort, se minunează constant că exiști și se-ntreabă târziu, abia sâmbătă la cinci după-amiază, cât tu faci trasee roșii pe peretele Fabricii, de ce mă privești așa. Când stânga îmi agață mie mâna, iară dreapta bicicleta, când te-ntrerup ca să laud o culoare de mașină, când beau ceai din cana cu Băile Olănești la trei dimineața, când deschid ușa cu cheile tale de parcă stau aici de-o veșnicie, de ce mă privești așa, măi?

Îmi lași chei lângă telefon ca să dorm în urma ta și bilet scris frumos și drept cu creionul, după o noapte în care ai dormit doar trei ore și jumătate și-ai fost până-n Mega doar pentru pâine și lapte pentru mine. O noapte în care râdem de stângăcii, blocaje și traume psihice până la șapte dimineața, fără să ne ocolim a doua zi.

Azi-noapte te-ai încolăcit în jurul meu și din mijlocul somnului mi-o ieșit în cap ideea că ăsta e cel mai bun lucru care i se poate întâmpla cuiva.

Umbre avem toți. Luați-le de mână și ieșiți cu ele în lumină.

~ de downtownjesus pe 3 Septembrie 2016.

Lasă un răspuns

 
