Îţi simt spatele pe bucăţi, sub tricouri negre.

Generaţia noastră, miorlăită ca o pisică vagaboandă hămesită.

Mă cauţi de muzici prin telefon şi-mi dau seama, cam la o zi după, că nimeni n-a mai făcut asta pân-acum, deşi ar fi trebuit.

 

Dintr-odată, din întâmplare, marea a adus mirosul tău în preajma mea, printre nisipul murdar şi rece din faţa Stufului, şi mi s-o blocat inima în plină bătaie, în plină întindere, în plină durere trandafirie a depărtării.

 

De obicei, întoarsă în Bucureşti dintr-un loc mai mic, mai prăfuit şi mai simplu, rătăcesc încurcată şi strâmbă pe peroanele Gării de Nord şi mă găsesc târziu, abia acasă, în faţa rafturilor cu cărţi.

Azi (ieri) (alt ieri) m-am rătăcit pe lângă tine şi m-ai găsit abia la metrou, zâmbind, şi-am fost acasă, deodată, fără nici o trecere melancolică între. Ţi-a rămas cutia de bere pe masă. Mi-ai dat Strepsils când m-ai auzit tuşind şi mi-ai luat mâncare când ai auzit cum am trăit în Vamă. Îţi frige palma când ţi-o odihneşti pe genunchiul meu şi-mi vine să te-ntind în pat şi să mă lipesc de tine, lungă cât o lipitoare, cât îmi povesteşti un festival german şi-o prietenă rămasă acolo. Uneori îţi aud doar accentul, cuvintele moi şi cuminţi dospite între munţi, deşi la tine-i câmpie, le-aş asculta o mică veşnicie şi mi se face somn blând şi-mi vine să te-ncui în casă.

Avem câteva lucruri de făcut împreună. Îţi împărtăşesc cea mai înaltă umbră a mea, şi mă iei de mână drept răspuns. Între timp, mi s-au limpezit minţile şi m-am trezit scriindu-ţi, în noapte sau în zi, nu-mi amintesc deloc, că mă-ndrăgostesc de mulţi oameni, în acelaşi timp, în mai multe locuri, prin mai multe slăbiciuni, şi n-am ajuns să iubesc nici unul până acum. Nu-ţi pun etichetă, şi-am impresia că-nţelegi de ce. Iei lucrurile aşa cum sunt, şi-adevărul e că-mi vine să te sărut mai tot timpul.

 

 

~ de downtownjesus pe 28 August 2016.

Lasă un răspuns

 
