Dimineaţa o-nceput cu cafea şi lapte şi ultimul tău mesaj de-azi noapte, cu poftă de “Hallelujah” şi cu marile redescoperiri Rammstein. Ale mele şi-ale lor, deopotrivă. E minunată treaba asta a lor, cum par să-şi răsfoiască periodic muzica şi să zică “Băăă, asta-i bună, asta o stat destul sub preş, hai să facem ceva cu ea acuma” şi să te trăznească-n cap iar şi iar, îndărătnic, dintotdeauna. Pare-se că anu’ ăsta apele au început din nou să tremure, preoţii îşi ridică iarăşi sutanele, iară “Zerstören” îşi câştigă loc binemerit în context geo-politic actual. Subtili şi nu prea, vorbiră şi despre terorişti.

 

Dimineaţa ca-n vremurile bune, cu zăcut, emoţionat şi visat.

 

De n-ai mai pleca atâta, aş avea şi eu o viaţă ceva mai cuminte.

 

Luai fructe şi legume de la fetele frumoase care ţin magazinul de peste drum, fierbeam ciorbă din ele în timp ce beam alene cidru românesc cu afine, mă gândeam “Dom’le, prea ne plângem, încă n-avem război şi-ncă putem sorbi cidru în timp ce-amestecăm în ciorbă”, ieri veneam în troleu cu doamna Cami şi cu doamna Maria, chiar şi cu doamna Gina, care şedea câteva locuri mai în faţă, m-am bucurat tare c-am venit cu ele până la Obor şi că le-am făcut cu mâna la sfârşit de drum, doamna Cami ştia de “Ostrov” şi m-a scuturat un pic cu treaba asta, ne-a şi povestit despre bunic mort pe front şi despre scrisoarea ‘ceea neagră primită de bunica acasă, doamna Maria a avut şi ea un unchi mort de tânăr pe front, a cărui moarte a omorât-o, la rându-i, pe bunica doamnei Maria, lăsând-o pe mama ei orfană la numa’ patru ani, am şezut aşa, în tăcere de vreo câteva secunde, în grozăvia aia de 66 ticsită, încinsă, aburindă, în zeppelinul ăsta monstruos care tânjeşte să moară în fiecare zi sub greutatea noastră lichefiată şi fierbinte, şi-am zis, sper, toate trei, “Dom’le, prea ne plângem, încă n-avem război şi-ncă cea mai mare problemă a noastră e căldura insuportabilă a lui august”. Doamna Cami sigur aşa a zis, ea pricepe mai bine ca noi toţi cum se trece prin viaţă.

 

Acuma vreau şi eu la Rockstadt Extreme Fest, na. Deşi nu merit.

 

Am visat-o posedată de-un demon şi m-am trezit ştiind că existenţa ei, lângă tine şi-n afară, mă chinuie mult mai mult decât a ta. Până la urmă, tu eşti destul de simplu, şi-mi vor fi dragi simplităţile astea ale tale până la sfârşitul timpului, dar ea e un cu totul alt fel de butoi de smoală fierbinte în care mă găsesc foarte des urlând, a neputinţă, a nemişcare şi-a urâţenie.

 

Am un proiect de făcut, ar fi cazul să-l încep.

 

Am ratat o splină mare la o fetiţă pentru care asta ar fi fost primejdios de important. Noroc cu sistemul de supraveghere.

 

Mi-a fost primul la multe lucruri. La foarte multe lucruri. Ne-am statornicit prea repede. Pe cat de repede ne-am aşezat unul intr-altul, pe-atat de repede am ieşit din el. Spatele lui era frumos tare, v-am povestit, şi-n nopţile cu coşmaruri îmi mai vine, încă, să-mi topesc între coastele lui respiraţia şuierătoare a sperieturii. N-am aruncat florile din vază, deşi sunt dincolo de uscare, şi n-am aruncat periuţa lui de dinţi din suportul din baie. Am o singură boxă, adusă de el, şi internetul vine în pat tot prin aparatul lui. Beau bere din halba adusă de el din Stuttgart şi beau ceva mai multă apă fiindcă-mi răsare în cap vocea lui, de câteva ori pe zi, “Iar te-ai deshidratat”. Era frumos când îi intra soarele mării în ochi, nu aşa frumos când suferea de cald în staţia lui 335. M-o-nvăţat nişte multe lucruri, pe care-am să le folosesc, fără să-mi dau seama, în folosul altora. Aşa-i viaţa. Mi-e dor de el, fără să ştiu încă ce-i de făcut cu teapa asta de dor.

 

“Întotdeauna amantă?”

“Cam aşa ceva.”

~ de downtownjesus pe 6 August 2016.

Lasă un răspuns

 
