Fericirea-i un lucru mărunt. Fericirea e Fri Kultur.

Fiindcă n-am, pentru ei toţi, un alt nume, şi fiindcă ei toţi, împreună, sunt fericire.

Fiindc-am plâns după Fri Kultur ca după un prieten mort, fiindc-am întins speranţa învierii ca pe-un elastic ieftin, împotriva inerţiei, a tăcerii şi-a indiferenţei, fiindc-am aşteptat cuminte, cu ăi mai frumoşi neuroni ai mei, reîntoarcerea, fiindcă vieţi noi vin mereu să ostoiască vieţi vechi, şi fiindcă s-aştepţi întoarceri nu-nseamnă mereu să trăieşti în trecut, iată, răsplata mea din ceruri.

Fiindcă ne mai vedem. Fiindcă-i singurul loc în care mă pot duce singură. Fiindcă-i singurul acasă, fiindcă plănuisem să-mi beau în el morţile, sângele şi viaţa, lumina şi scânteia, minunea şi urletul, şi le-am ţinut pe toate în gât până şi-a deschis din nou poarta. Fiindcă m-am ridicat scârţâind dinţi, frecând ochi, hohotind lacrimi, fiindcă m-am pus în atele şi gips şi-am început să mă fac statuie, fiindcă mi-e teamă să nu-mpietresc de tot, fiindcă mă mai doare, încă, războiul, fiindcă am spaţii lipsă, multe lipse, şi deschidere dezarmantă. Fiindcă fericirea-i o sârmă pe care se leagănă în bătaia vântului fotografii prinse cu cleşti de rufe, şi adunarea lor e singura ta cale.

S-o redeschis Fri Kultur, îl cheamă “Trei Beţivi” şi-i tot acolo. Veniţi să vă bucuraţi, să vorbiţi, să uitaţi, să muşcaţi, să zâmbiţi. Veniţi pentru orice.

~ de downtownjesus pe 24 Iunie 2016.

Lasă un răspuns

 
