Mna, vezi tu, felul ăsta minunat în care ne despărţim la metrou în Gara de Nord, cu strâns de mână şi vorbe pe care le auzim des la alţii, deşi am vrea să facem altceva, felul ăsta jucăuş şi lejer în care schimbăm vorbe şi ne luăm rămas-bun, felul ăsta de-a râde şi de-a tăcea îmi place mie mult. Nu cel mai mult, fiindcă nu ştiu ce-mi place cel mai mult.

A trebuit să spun prea multe cuvinte despre Vamă din cauza obligaţiilor sociale, nu mi-a rămas cine ştie ce pentru uz personal.

În Vamă a plouat în prima zi, şi-am stat la Canapele şi-am băut bere şi-am vorbit prostii. În Vamă a fost soare şi frumos a doua zi, dar am dormit până târziu, şi-am băut cafea pe plaja din dreptul Stufului, şi m-am împrietenit cu un câine pe bucata aia de plajă îngustă cu stânci, câinele avea o minge răsuflată şi ne-am jucat cu ea un timp, nu m-am gândit deloc la Odessa şi n-am apucat să citesc decât primele trei pagini din “Austerlitz”, aceleaşi trei ca şi data trecută, fiindcă e o carte ciudată, decorată încă din copertă cu parfum de “Prins”, de adevăr suficient de limpede cât să ţi se facă rău dacă treci de pagina trei, pe câine mi l-a furat o doamnă care părea să aibă ceva mai bun de oferit, el s-a dus şi nu l-am mai văzut, c-aşa-i în viaţă, deşi te-am întrebat obsesiv-compulsiv, despre fiecare câine pe care-l vedeam pe uliţi, dacă el e prietenul meu, un băiet care desenează Creaturi drăguţe mi-a desenat şi mie ceva, pe spatele unui desen deja fabricat, nişte creaturi drăguţe, în schimbul a cinci lei pe care mi-i ceruse un prieten al lui pentru bere d-aia mare, erau hipsteri şi trăiau ca punkerii şi-am simţit pentru prima dată ciudăţenia schimbării de morfologie a societăţii noastre întâmplată în aceşti ultimi ani, zicem că-s vreo şase, băietu’ avea ochi de punker vechi şi-o fată care-şi cerea scuze că ne-a deranjat şi c-aşa e el, am stat pe plajă şi-am vorbit prostii şi-am băut bere până s-a făcut frig. În Vamă a fost soare şi frumos a treia zi, am mâncat iar mult la Canapele, şi pentru prima dată fără grijă să mă încadrez în banii din portofel, deşi probleme existenţiale avem, nu-ţi face tu griji pentru asta, am stat pe plajă şi mai mult, a venit un câine şi s-a aşezat pe pătura asta lângă picioarele tale, şi-a dat seama că stă în soare şi-a plecat la umbră, băiatu’ la Stuf părea că trăieşte numai acolo şi că iarna hibernează ca un urs, fără să cunoască frigul, oboseala şi enervarea, începeau să vină oameni, să se construiască terase şi bâlciuri şi distracţii, peste Vamă creştea marea de oameni, marea de lumini şi de umbre cu care umblă mereu ăştia, da’ în zilele alea a fost încă adormită şi primitoare, ca un sat de pescari ceva mai răsărit, cu primărie, biserică şi dispensar. În Vamă a fost frumos, şi nu ne-am plictisit nici un minut, deşi ne era teamă de-această teribilă întâmplare.

Ilinca face rost de ceai în ziua aia urâtă a lunii în care te târăşti până-ntr-un spital doar pentru că trebuie. Oficial, n-am cunoscut nici o Ilincă la care să nu ţin abrupt, bolnăvicios şi cu termen lung.

Vara asta nu mai plănuim nici o îndrăgosteală.

Fri Kultur?

Reuşesc să nu mai număr morţi şi nu mă pot hotărî dacă-i bine ori rău.

 

 

Ieri a fost greu. Omenirea s-a înghesuit între Irina Ionesco şi Paul Celan, s-a făcut mică şi zgrunţuroasă, numa’ bună de zgâriat adânc în talpă şi de lăsat urme de sânge în nisip, omenirea a început să se strige în fantome, în fantome de mici contese blonde dezbrăcate ca o femeie întreagă, în fantome ce rămân prinse între ziduri de lagăr până când hotărăsc să-şi dea viaţa Senei, în fantome de maeştri cu ochi albaştri care vieţuiesc în cabane şi-şi poartă în tăcere etichete ascunse, în fantome de stele galbene şi de zvastici şi de tinereţi nelămurite, în care se-aruncau pietre-fantomă şi se strigau cuvinte-fantomă şi se scriau poezii-fantomă, şi-această omenire se-nghesuie azi să-l voteze pe Donald Trump, să se minuneze de Kim Jong-Un şi să vadă Tenerifele, fără să fi terminat vreodată de măcinat fantomele.

Sau umărul meu drept se-ndoaie, uneori, sub greutatea abia cuminţitelor noi micuţe fantome.

Se redeschide Fri Kulturul. Cuvinte pentru asta vom avea mai târziu.

 

 

~ de downtownjesus pe 19 Iunie 2016.

Lasă un răspuns

 
