Şi m-a privit într-o zi, într-o doară şi dintr-o parte, cumva cum nu pot încă explica, şi mi-a spus, în timp ce-şi mânca porţia de vânătă coaptă umplută cu carne de vită şi mozzarella-pe-deasupra, că de când mă cunoaşte pe mine i-a venit să scrie povestea, şi nu credea că poate s-o mai scrie după atâţia ani. Am zâmbit cât mai domol cu putinţă, ca să n-o sperii cu bucuria mea.

Aseară? Aseară mă gândeam că trebuie să-i scriu fetei dragi.

Când aseară s-a făcut azi, mi-era teamă că nu pusesem destul zahăr între căpşuni, c-am citit prea mult germani câştigători de Nobel, că m-a emoţionat prea tare “Tigrul alb”. Aseară, despre aseară cred că pot să scriu şi eu. Despre fiecare “aseară”.

Aseară te-am supărat cu închidere. Ceva mai devreme, mirosea a Mâna Maicii Domnului.

Şi “Domnul” rămâne scris cu “d” mare din inerţie. Şi dintr-o cuminte marjă de eroare.

Am vrut să mă plâng într-un timp de părăsire.

Într-un alt timp, am vrut să mă plâng de soarele din curtea Muzeului Militar, de plictiseala şi de blocajul meu, de-un mâner de sabie germană care mi se lipea de şold cu încăpăţânare, de parc-ar fi vrut să plece cu mine-n lume.

Da’ le-am amânat pe toate.

Să nu faceţi prostii la mare. Să vă gândiţi, din când în când, la Odessa. Să râdeţi la soare, chiar dacă el nu vă vede. Să fiţi încăpăţanaţi şi sinceri, toată vara.

 

 

~ de downtownjesus pe 24 Mai 2016.

Lasă un răspuns

 
