Sunt cu Rammstein de… şase? Poate şase ani. Ne-apropiem de şase, în orice caz. Din vara de după primul an de facultate, când ei au venit la noi şi noi l-am trimis pe profu’ de anato la concert, drept cadou de ziua lui. Il chema Tudor pe profu’ de anatomie, v-am mai zis de el, una din prea puţinele existenţe dragi ale facultăţii. Telefonul lui suna a “Engel”.

De şase ani sunt cu Rammstein. Cu alţii am doisprezece, zece, opt. Rammstein încă tremură, chiar şi într-o dimineaţă oarecare de muncă, în care-un radio oarecare mă-ntâmpină cu “Ich will”. Torn cafea şi murmur versuri într-o limbă pe care n-am învăţat-o, de fapt, niciodată. Limba-descântec a unui popor arzător.

Numere pare.

Aripile de metal, cazanul cu smoală, barca gonflabilă. Tatuajul-soare de pe umărul drept al lui Paul. Tăcerea lui Ollie. Zâmbetul lui Richard. Părul lui Schneider. Blândeţea lui Flake. Alinierea, râsetele, secretele. Vechimea, cunoaşterea, libertatea. Întunericul crăpat de raze, de artificii, de urlet. Urlet frumos îmbălsămat, în muzică. Animalul, ghearele, explozia. Stomacul. Inima. Creierul. Poezia lui Goethe, Fetiţa cu chibrituri, Der Sandmann. Vânătoarea, mirosul, dorinţa. Pffft, dorinţa. Dorinţa-i tot urlet. Şi promisiunea. Curăţenia de dincolo de mizerie. Curăţenia sincerităţii şi-a libertăţii.

Despre noi.

Aştept. N-am unde mă duce. Mint, m-aş duce la Iron Maiden dac-aş avea bani în plus, da’ nici Metalhead Meeting n-am plătit. Da’ Iron Maiden e în plus. Un pic elitist, un pic grandoman, un pic faţadă. Iron Maiden mi-s câteva săgeţi trimise-n întuneric, Rammstein mi-o fost soare-ntreg. Aştept, n-am unde mă duce. Aştept album nou şi bucurii ascunse.

Mi-e dor de ei stupid, acelaşi dor stupid dintotdeauna, acelaşi dor zâmbitor din perioada dintre albume, înregistrări şi turnee. Mi-e dor de Berlinul lor, de Germania lor, de înţelegerea lor. Aştept.

~ de downtownjesus pe 8 Aprilie 2016.

Lasă un răspuns

 
