Nu mă pot hotărî când să iau concediu. Mersul la muncă-mi pare minimul de seriozitate din viaţa mea şi mi-e ciudat să renunţ la el. M-o apuca la vară.

Pe de altă parte, n-am căpătat nici nevoie de-a mă căra la congrese. Pare stupid până-n măduva oaselor s-ascult o poveste de rezonanţă magnetică când eu nu ştiu bine ce-i aia. Şi des, foarte des, îmi răsună-n cap vorbele profului de cardiologie, care nu era profesor de-adevăratelea, era doar medic simplu şi-şi vedea de-ale lui, de cele bune şi corecte, în mare şi cuminte linişte, şi spunea c-avem net şi mai mult de-atât nici nu ne trebuie. Şi-apoi, congresele îs scumpe.

Sunt zile-n care nu-nţeleg cum trăiesc colegii mei. Par să n-aibă grija banilor, vreunul, deşi au fie doi copii, fie două case de-ntreţinut, fie pantofi de zece milioane perechea. Mai multe perechi. O lume din când în când paralelă, mai ales în zilele de joi care arată ca o duminică.

Am aşa o viaţă minunată, că nici n-apuc să mă isterizez într-o seară dup-o brăţară, c-o şi primesc a doua zi. Şi zile-n care această viaţă pare ameninţătoare prin bunătatea ei, dar nu azi.

Să facem cumva să cânte Rome înainte de byron. Să pot pleca plină după.

Am şi colegi cu reacţii nepotrivite. Cu “Eu aşa ştiam” încăpăţânat şi-adesea nepotrivit, cu îndărătnicie în adaptare şi cu tulburări de valuri în jur. Eu nu ştiu nimic, şi-asta-i cea mai frumoasă senzaţie din lume.

Băut două căni de cafea. Timp de făcut mâncare, în limitele restrânse ale posibilităţilor. The National, prin Puf. Oamenii de-aproape, de fiecare zi, de seri de primăvară-vară cu râsete şi mese înghesuite, şi oamenii de departe, de câteva ori pe an şi câteva zile împrăştiate care se-mpletesc lejer şi suplu în frânghii, printre zilele de absenţă. Oamenii cusuţi cu aţă roşie, prin tăceri lungi şi paşnice şi prin regăsiri zdrobitoare. Oamenii de peroane mereu noi, de concerte d-alea de întregire şi de case cuminţi.

Mno, oleacă de concediu tot trebuie.

~ de downtownjesus pe 7 Aprilie 2016.

Lasă un răspuns

 
