Băăăi. E ceva în aceste limbi nordice, nu ştiu ce, dar feroeza şi islandeza, pân-acum, sună minunat. Par să se rostogolească de pe buzele oamenilor ca un bulgăre de zăpadă aruncat la vale, par să aibă doar cuvinte rotunde, cu miez de vocală moale şi înveliş strâns de consoane, şi par s-alunece la vale cu blândeţe nemaiauzită de urechile mele pân-acum.

Cu sau fără legătură, mă bate-un gând să mă duc, fără furcă şi fără topor, la Dark Bombastic Evening. Poate-i timpul. Poate mi-e, în sfârşit, mintea destul de limpede şi inima destul de întreagă cât să nu mă sperie mulţimea de oameni necunoscuţi şi să pot să şed şi eu tolănită pe iarbă, ascultând limbi străine şi minunate cântate de oameni frumoşi şi liberi. Poate-s pregătită, anu’ aista. Şi-am visat în decembrie şi Alba Iulia, numa’ bine, se potrivesc toate.

Pân-acum avem o săptămână de contemplare în cabana lui, o săptămână de Vamă şi-o săptămână de muzici între zidurile Albei Carolina. Am acoperit trei din şase, vremea e să se strângă bani.

Din primul salariu, printre altele, se cumpără abonament la Metalhead Meeting. Şiii poate Irfan, da’ pentru el ar mai fi timp. Ne socotim.

Planuri? Nu, nu. Visuri.

Ştiu că drumul ăsta pare întunecat, dar eu îl văd limpede. Poate duc o torţă în mână, fără să-mi dau seama.

Poate “Părul Venerei”. “Seducătoarea din Florenţa” rămâne pentru vară, şi pentru scârţâitul Vamei. Ca bucata aia de hârtie pe care-o împătureşti şi îndeşi sub piciorul mesei care se clatină, “Seducătoarea din Florenţa” îmi va susţine vara şi Vama. Vama va fi reclădită prin muzici, cărţi şi fotografii, fiindcă doar poveştile pot salva o lume de poveşti.

Cred că scriu prostii, da’ mna, nu poţi mereu să scrii adevărurile vag absolute ale infinitului. Fiecare după limitele sale.

~ de downtownjesus pe 17 Ianuarie 2016.

Lasă un răspuns

 
