Veche, ca sa nu flamanziti:

„Una din fetele care-au luat radiologie înaintea mea avea drept nume de familie “Doruleţ”.

Azi-noapte, în afară de Dortmund, pe care nu ştiu să-l văd fiindcă nu-l cunosc, am văzut cu mintea cabana băiatului, şi zăpada din jurul ei. Cred c-am să mă duc şi-am să stau îngropată în zăpadă, păzită de-un câine, fără s-aud vreo şoaptă. De tine mi-e dor fără minte, huruitor, ca o adunătură de cai sălbatici ce trec în galop pe-un câmp prăfuit.

“Visul unei nopţi de iarnă” e o slăbiciune nu chiar veche, dar puternică. Lumina, vocile, “Doruleţ”, povestea-ntreagă, şi decorul, bătrânul servitor, ordonanţă din Marele Război, radio şi cărţi, magazine de bijuterii cu nume nemţeşti. Alte vremuri, dom’le. Doruleţ nu visează cine ştie ce şi iubeşte oameni după ce scriu, iară povestea ei rămâne un vis, deşi e atât de aproape de realitate. Parc-ar vrea să-ţi spună să te ţii de ele, deşi ea însăşi nu crede în puterea lor de-a se întrupa. Ei, aia e, vine 1 ianuarie şi iar bem cafea, aşteptând scriitorul. Cine mai are răbdare, desigur; cine nu, e liber să-şi caute adevărul în altă parte.”

Trecu 2015 si nu vazui, de-ntai ianuarie, „Visul unei nopti de iarna”. Incepuse sa fie ceva asemanator traditiei, dar lui i-a venit prea tarziu cheful de vazut televizor, iara eu n-am vazut ca are televizor pana nu i-a venit lui cheful de privit la el. Mna, inc-un cerc, printre altele am vazut si-un interviu cu Niki Lauda batran si senin, cu tot cu arsura vindecata de pe fata. Cercuri desenate cu creta, pe-asfaltul fierbinte al vietii.

Sa fiti destepti si fara frica. Si eu la fel, pe langa voi.

 

~ de downtownjesus pe 6 Ianuarie 2016.

Lasă un răspuns

 
