Am să mor şi eu cu ei. Câte-o bucată cu fiecare, până la moartea mea a bună, cu Papaiani, cu Dichiseanu, cu Besoiu şi cu Piersic, cu Răzvan Vasilescu, şi cu Mălăele, şi cu doamna Tora, şi cu doamna Buciuceanu, şi cu alţii pe care nu-i am acuma-n cap, da’ au ei cercurile lor cele mici şi strâmte, în parcela aia aparte din mintea mea. Că-i absurd şi prostesc să spun “am crescut cu ei” când am impresia c-am crescut în jurul lor, rezemată de ei, urcată pe umerii lor, agăţată de mâinile lor, susţinută de braţele lor. De la Iordache sau de la Pittiş, nu mai ştiu cine-a murit întâi, c-atunci mi-am simţit limpede o bucată de spirit murind odată cu ei cum se ofileşte, aşa, o floare peste care torni acid, şi de-atunci tot mor hălci de suflet, câte două-trei pe an, depinde de boli, vârstă, avere sau cunoştinţe, de-atunci mor hălci de suflet şi retrospectiv, Toma Caragiu, Cornel Coman, Bădia, dragul de Bădia, Ilarion Ciobanu şi-alţii pe care nu-i am acuma-n cap, şi-aştept să mor aşa, întrerupt, organizat, halcă cu halcă, şi nici moartea asta nu mă sperie. Ei mor fără să-i văd, şi totuşi mor odată cu ei, şi nu ştiu ce-nseamnă asta, şi mi-e lene şi-un pic greaţă de psihanaliză, aşa e şi gata, murim fiecare de ce ne doare, şi pe mine mă dor dispariţiile lor fizice. C-alea spirituale, mă rog, fiecare pentru el.

~ de downtownjesus pe 11 Decembrie 2015.

Lasă un răspuns

 
