Laura mi-a găsit un cântec. Şi-acum zic “mi-a” cu deplinătatea cunoştinţelor dobândite, fiindcă numai după cotrobăit internetul după traduceri mi s-a-ncolăcit în piept. Mi-a fost ruşine să mă isterizez în văzul lumii. Şi-acum îmi stă capul puţin într-o parte, cotropit de ceva. De jale? Multişor spus. Dor d-ăla jalnic. Împins de umeri înspre jale. Pe obsedanta aia de “Ederlezi”, în poloneză, cu “Zima” la-nceput de frază, “zima” îi zic toţi, pare-se, despre Crăciunul în care nu eşti tu. El. Ei, ce să ne mai ascundem târziu după deget?, tu. “Zale de mătase”. Partea de Gdansk din Danzig, nu ştiu de unde ştiu că-i poloneză şi nu sârbă, sau croată, sau sârbo-croată, ştiu de dinainte să-mi amintesc că doamna asta e poloneză, nu grecoaică sau turcoaică, putea să fie orice, oricine se lipeşte de Goran Bregović se molipseşte de bucurie şi de dragoste de frumos, dar cântecul ăsta, cu linia lui “Ederlezi” şi cu iarna lui în care tu nu eşti, Crăciunul care se-apropie, şi bradu’ verde, şi zăpada de pe umerii mei, vine-vine, şi tu nu eşti. Adică eşti, da’ numa’ aşa, în trecere, pân’ la metrou, după metrou, într-o luni după-amiază în care n-ai treabă. Sau oi fi, şi nu ştiu eu. Şi nu mai ştiu deloc dacă-i mai frumos aşa. Da’ şed aci, ascult cântecul ăsta, lua-mi-ar apa limpede toate relele de pe piele, şi toate lacătele de la încheieturi, şi toate lacrimile de sub pleope, măcar până se pun zăpezile cele mari. Aşa să fie.

~ de downtownjesus pe 5 Decembrie 2015.

Un răspuns to “”

  1. Știe Laura ce știe. Minunată piesa 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

 
