M-am trezit moale ca o cârpă, după ce-am avut grijă să afli şi tu cum blesteamă balcanicii. Tot moale ca o cârpă mi-am şi petrecut ziua, nefăcând nimic în ea. Ştiţi voi ce-nseamnă adevăratul nimic? Niiiimic. O cafea şi trei felii de pâine, prăjite la un buton. Aranjat aplicaţii în telefonul cel nou, căruia probabil i-am stricat deja bateria. Găsit jocul cu maşinuţe. Câine bătrân. Scurtat cuvintele cu toporul. Flo. Nici o săptămână n-a trecut de la cârciumă, da’ aşa eşti tu, când eşti îţi arzi prezenţa pe pielea mea, când nu, dispari cu secole-n spate, de parc-ai fi fost doar o baladă. M-oi duce şi eu la Dortmund cândva, mă-nvaţă Liz şi Puf pe unde să merg. Ai să uiţi de pietricică, toată lumea uită. E adevărat, găsesc ei mereu câte ceva de-adus în rucsac, cu gândul şi urmele mele, dar niciodată nu-i pietricică. Habar n-am de ce-o mai cer. Loialitatea mea ieftină. Cred că dorm. Sigur dorm. Brian de Bois-Guilbert moare din cauza zbuciumului său sufletesc. Poftim, sir Walter Scott a venit din secolul XIX ca să întrupeze vorbele noastre mărginite, “Am să mor de dragul tău”. Dezlânată după “Ministerul durerii”, nu mai ştiu încotro s-o iau. Emir Kusturica nu e atât de amuzant pe cât vrea, sau traducerea nu-i prea bună. Să-l reiei de mână pe Danilo Kis acuma îi ca şi cum te-ai înveli c-un val de pământ. Să-l apuci pe Gunther Grass până se-mblânzeşte Heinrich Boll? Of, aşa faci tu mereu, şi eu fac altfel mereu, un şir indian de scântei cu spaţii mari între. Trebuie s-apreciez, de data asta m-ai anunţat c-ai să taci. Nu ştiu ce am, zău. E ceva cu tine, da’ din mine. Tu n-ai greşit nimic, de foarte mult timp. Of. Să-ţi placă străinătatea.

~ de downtownjesus pe 28 Noiembrie 2015.

Lasă un răspuns

 
