Hai, hai, c-am fost rea. Mna, mi s-a cuibarit o gheara-n piept, am fost rea. In capatul mintii mele eu stiu prea bine cat ii ea de frumoasa, si desteapta, si blanda, si calda, si-nca p-atata altele; stiu si ca fiinta asta a ei te tine aproape si ca cererea asta a mea, prosteasca, intru bunul meu obicei, nu face decat sa scoata afara ranchiuna, neincredere si…gelozie, nu? Dau tarcoale povestii spuse de-acest cuvant de luni bune, il ocolesc in curbe mai stranse sau mai largi, ma-nvart pe langa el si nu-l iau in brate, imi tot vine sa-ti zic „Nuuu mai sta acolo, ca nu-ti lucesc ochii cand te uiti la ea!”, da’ asta nu-i, cu siguranta, propriul tau standard, si nu asta iti trebuie tie in viata, si nu asa stii tu daca tii sau nu la cineva. Asa stiu eu, si-altii ai mei, dar tu nu. Ranchiuna de copil slabut si timid, care se-ascunde-n cort de paturi pana trece furtuna. Am uitat, de cand n-am mai vazut-o, ce fel de forte emana, si-am uitat ca ceea ce eu iau drept domesticire e, pentru tine, confort. Mintea mea gaurita te cheama sa te bucuri, si te roaga, in egala masura, sa-ti lasi acasa principala sursa de bucurie. Ca daca n-ar fi, nu s-ar povesti. Poate-ai sa ma ierti candva, desi in fata mea se-nalta teancuri din ce in ce mai groase de citatii, cereri si contracte. Imi pare rau, da’ nu-mi iau cuvintele inapoi. Vorbesc rar. Si, iata, nu stiu sa ma bucur de linistea altora atunci cand se-ntampla fara legaturi cu mine. N-ai sa vii maine, si-are sa-mi para de  zece mii de ori mai rau c-am zis asa, ca mai bine te vad cu ea decat deloc, oare?, sper, da’ azi nu stiu ce mi-a venit, o iesit asa, din prapastii, zgarieturi si stanci izbite-n tample, s-o-nfiripat iar dorul de oasele tale sprijinindu-mi urechea, si de vocea ta rasunand intre coastele mele, si de palma ta rascolindu-mi mie spatele, si-a iesit asta, asa, urat. Uf.

~ de downtownjesus pe 19 Noiembrie 2015.

Lasă un răspuns

 
