Mi-am amintit azi, nu mai ştiu de ce, de Solstafir.

M-am apucat să recitesc începutul, poate mi-o fi scăpat cine ştie ce detaliu care-ar fi putut schimba totul. N-am găsit nimic. Mi-era teamă să te scriu la început, mi se părea că te visez şi că n-are vreun rost să-ncarc memoria cuiva cu vise, lovitura nu s-a simţit, a vrut să fie un “La revedere” paşnic şi-o promisiune de camaraderie îndelungată, am început să plâng la paragraful ăsta, tot în islandeză:

“Fericirea-i un lucru marunt. A fost privirea ta albastra, de fost detinut politic, de veteran de razboi, de marinar incercat, de Andrei Makine, atintita asupra mea intr-o zi de vara incarcata de ghiocei. A fost „Iubita mea, Sputnik” si bataile anapoda ale inimii mele in fata unor fraze in spatele carora vroiam sa fii si tu. A fost tatuajul ascuns pe umarul tau, a fost varfurile degetelor tale asezand o suvita din parul meu uscat si aspru si-atingand, din greseala, o bucata arzatoare de piele, a fost mesajul tau de dinainte de examenul meu oribil si palma ta dreapta apasand fierbinte pe omoplatul meu stang. Fericirea, cavalere, a fost urma sabiei tale pe coapsele mele, felul oribil in care-mi spuneai „domnita” si „Faca-se voia ta”, descantecul numelui tau si moneda de doi pence pe care mi-ai pus-o in palma. Fericirea a fost, a fost cantata in greaca si-n romana, a mirosit a sapun si-a fum proaspat de tigara, a fost natural desenata si-a disparut tarziu, cu tine absent, in islandeza.”

Să-nchid cercul. Şi să-l închid drept, că doar camarazi suntem, şi-am băut bere vineri, şi m-ai întrebat, aparent interesat, unde-o să stau şi cum e cu căminu’. Un cerc neînchis nu-i un cerc, e o greşeală. Geometrică.

~ de downtownjesus pe 17 Octombrie 2015.

Lasă un răspuns

 
