Printre ciroză, hemoragii digestive şi clasificări de cancere, în acelaşi cerc, cuminte mă-nvârt. Azi e luni, parcă. 9, 10, 11. 12. 12 septembrie. Octombrie, ori noiembrie. Decembrie sigur nu. Luni cu “brie” în coadă. Ha-ha. Luni dragi, de închis prăvălii şi plâns sub pături. Luni de fantezii. Aş urla anumite bucăţi din tine, în feluri complet nepotrivite. Fotografii, unghii şi mişcări, de neaşternut pe hârtie; de nechemat, de nerepetat, de nedorit. Urlet. Scârţâit de porţi mari de fier, deschise leneş într-o stradă amorţită, zgâlţâită de-un bătrân tramvai răbdător. Să-mi fac curaj, să te-nvăţ că după “Testamentul francez” se citeşte “Pământul şi cerul lui Jacques Dorme”, să-ţi povestesc chihlimbarul şi cele trei războaie, livada de meri fără sfârşit, poetul ce cânta iubiri mereu străine, răceala unei dimineţi de curat orăşel rusesc. Cicatricea de pe umăr, luminată de fulger. Spatele tău, numa’ bun de tatuat, şi vinovăţia ta, numa’ bună de-mbrăţişat. Nu mă mir deloc că te vreau şi-acum, împotriva apucăturilor tale neostoite. Mă bate gândul ăsta, chiar mă bate; dacă s-ar întrupa, gândul meu ar fi un ofiţer ce-mi arde spinarea cu-o frumoasă împletitură de bici, pe-o “Odessa” murmurată de buze însângerate, fără vreo schiţă de autoconservare. Cui îi trebuie conservare? Conserve pentru ce? N-aş pleca, ştiind tot. Aş fi mai teatrală, fiindcă n-aş mai fi surprinsă. Ştiind că pleci oricum, şi unde pleci, şi cum pleci, aş avea pretenţii şi condiţii, şi jocuri, şi libertăţi. Aş râde mai mult, cu tine şi de tine, pentru că, între timp, ţi-am descoperit râsul. Ţi-aş fura o ţigară, în joacă, te-aş scoate în ploaie în picioarele goale, m-aş ruga de-un fulger să-ţi lumineze umărul, te-aş descânta în slavonă, tinere, şi te-aş deschide, colora, dansa, citi, ofta şi frământa, până în ziua alesei plecări.

Până la noi ordine.

Bunătatea era de piatră şi-şi vedea neclintită de treabă. Prin Dresda şuiera, din nou, vânt, iar oamenii începeau să scrie memorii.

(Am să vă pierd, unul câte unul. M-am resemnat.)

~ de downtownjesus pe 12 Octombrie 2015.

Lasă un răspuns

 
