Mi-am făcut curaj azi-noapte şi, fără să fi învăţat mai nimica, căutai garsoniere de închiriat pe interneturi. Cu 250 euro găsim una frumoasă, curată şi modernă, pi la Obor. Piesa aia a lu’ Doru Stănculescu, ale cărei versuri nu le-nţeleg niciodată, “Fără petale”, pare-se, te-a strecurat prin crăpături înăbuşite şi te-a trezit din praf. Acum, chiar acum, când scriu, mi-ai povestit în ziua aia cum l-ai adus de la gara din Mangalia pentru Folk You. Tu l-ai adus? Pentru Folk You? Sau pentru Stufstock? Am eu alţi prieteni care să-l fi adus de la gara din Mangalia pe Doru Stănculescu la o ediţie de Folk You? Erai tu? Ai fost tu? Am trecut noi prin centrul vechi în ziua aia? M-am uitat eu cu-aceeaşi veche melancolie pe sub poarta hanului lui Manuc, în amintirea acelui armean frumos şi-a acelui Kutuzov îmblânzit? Zău, mă trec fiori şi doar fiorii ăştia mă mai fac să cred că asta n-a fost o poveste…Dar povestea cealaltă, povestea cu cântecul pentr-o fată, care a existat, a dat şi n-a fost uitată, tu, erai tot cântecul ăsta cu cearcăne? Tu, nu mai ştiu. De ce nu mai ştiu?

Când eram tânără uitam greu, greu de tot. Uitam cu vinovăţie şi cu perechi de lacrimi la trei luni, cu vise periodice de întoarcere şi cu urări murmurate, la aniversări mângâiate de tăcere. De când n-am mai plâns plecarea lui Orbu?

Fata mea zice să scriu. Scriu, repet, repet cuvinte, lacrimi şi sughiţuri, le mestec, scuip şi repet, înc-o înghiţitură de asfalt, scriu, repet.

E sigur ceva în piesa asta, vreo privire pierdută de-a ta, vreo fărâmă de noapte ascuţită sau vreo arsură de vârf de deget, că prea îmi vine să plâng de la prime acorduri.

Nu vă bucuraţi, că mă-ntorc. Dar naţia merge înainte, iară eu vreau să mă ţiu după ea.

~ de downtownjesus pe 7 Octombrie 2015.

Lasă un răspuns

 
