Mi se strange cercul vazand cu ochii, ii cresc in jur ziduri de aparare, turnulete si metereze, da’ inauntru ii bine, c-avem gradina, banci si copaci infloriti.

De-o fi sa mor de cancer, asa cum cred eu demult c-o sa mi se intample, si-o sa aflu din timp, ca inginerul din „Prins”, am sa ma duc, tot ca el, dar fara Corina, sa mor la mare. La mare, in 2 Mai, intr-o casuta mica si-amarata, din care sa ma tarasc pana la plaja in fiecare zi, sa ma zgaiesc numai si numai la Marea Neagra, ca-i singura mare pe care-am iubit-o vreodata, sa-mi citesc ce mi-a mai ramas de citit si sa-mi beau vinul ce mi-a mai ramas de baut, si-apoi sa ma duc, incetisor, inspre orice fel de minune ar fi dincolo. Sa afle oamenii tarziu c-am murit, si sa-mi afunde oasele in cimitirul de la marginea satului, sub un plop sau sub o salcie, sa ma-ntind sub campurile goale si sa ma topesc in pamantul tarii mele, fara sa las nici o urma deasupra lui. Zambind.

Nu sariti cu cadourile, ca mi-am cumparat cartea. Domnule locotenent, sunteti asteptat.

Ai mei ar putea sa-si implineasca visul de-o viata de-a sta la casa, in Ramnicu Sarat, langa inchisoare. Tu m-ai invatat brutal diferenta dintre ceea ce vrei sa se-ntample si ceea ce se va intampla, asa ca astept rabdatoare acte, semnaturi si oficializari. Poate.

In zilele ‘celea vom bea o bere, poate, linistiti. Peste ani, cine stie cati, ne-om intalni, poate, schiopatand fericiti, dupa ce ne-am ros amandoi picioarele inspre libertate. M-oi iubi, sau nu, te-oi astepta pan-atunci, sau nu. Ridicari usuratice din umeri, volumul doi din Florin Piersic Jr., autobiografia si concertul Emir Kusturica, „Zenobia” merge-n scari, Balkanik Festival de anu’ viitor, bocancii din vitrina, struguri din bolta, asteptare.

~ de downtownjesus pe 16 Septembrie 2015.

Lasă un răspuns

 
