Ca de obicei, tocmai când mă laud că-i mai bine, nu-i. Am visat astă-noapte că satul bunicii mele era un fel de Vamă Veche culturală, în care exista un Fri Kultur chiar pe uliţa cooperativei. Bineînţeles că lucrai în el şi că stăteai cu chirie în casa bunicii mele, unde şedeam şi eu. Făceai fotografie în timpul tău liber, ca un fel de “Humans of New York”, da’ fotografiai pe uliţe numa’ fete, câini sau fete cu câini. Motiv pentru care, în vis, luam câte-un câine de-al bunicii şi-l plimbam pe drumul dinspre iaz, unde ştiam că fotografiezi tu fete, câini şi fete cu câini, ca să mai şed cu tine degeaba şi să-ţi mai zic niscaiva prostii fără noimă. Bunica avea trei câini, un ciobănesc mioritic, un Great Dane şi-un ceva mic, alb şi isteric, fără rasă, care se plimba cam singur pe uliţe şi-mi dispărea frecvent din raza vizuală. Desigur, doar Ursu’ există cu-adevărat în curtea bunicii, Great Danes d-ăştia n-a văzut neam de neamu’ nostru în altă parte decât la televizor şi singura explicaţie a existenţei lui în acest vis îi “Mândrie şi prejudecată”, iar mieluşei d-aştia pufoşi n-am avut niciodată prin curţi, că nu ne-or trebuit. Pe Ursu’ îl plimbam într-un lanţ şi ţie ţi-era, desigur, mai drag de el decât de ălălalt, care era slăbănog, descreierat şi necaracteristic peisajului prăfuit de Bărăgan. Pe mine nu m-ai fotografiat niciodată în vis, nici pe Ursu’, cu noi şedeai de vorbă la colţu’ cu fântâna, pe marginea albiei ăleia de piatră din care se-adapă animalele când vin de la câmpurile din partea aia a satului, oprind din când în când câte-o fată frumoasă cu câte-un câine deştept în lesă şi zâmbind larg de fiecare dată când îţi măreai colecţia de fotografii. Pe urmă am mers împreună alene pân-acasă, ca-n realitate, eu bucurându-mă că te văd şi că-mi vorbeşti, tu ocupându-ţi timpul până la ora de intrare în tură la bar, şi m-am trezit amărâtă imediat ce i-am umplut Ursului castronu’ cu apă proaspătă.

Nu că nu i-aş cunoaşte explicaţiile de natură psihanalitică, da’ numa’ întinsă pe garduri sub soare se poate curăţa ţesătura de amar.

~ de downtownjesus pe 23 August 2015.

Lasă un răspuns

 
