Babei i s-a facut dor de praful de pe ulitele din 2 Mai si de carciuma de pe ulita aia laturalnica unde satenii beau bere pe scaune de plastic, mancau clatite serioase si-ascultau muzici rusesti. L-am facut pe Andrei urmas de lipovean, sau de inginer rus venit la schimb intelectual si ramas aici pentr-o romanca. Il pun sa mi-l cante in ureche in noptile astea fara iesire, cantecelul asta pe care-l plangeam cu bucurie si nestiinta, cum plang mai toate cantecele rusesti pe care le canta fata asta, el mi-l canta asa cum poate, cum murmura Leu’ „Marie si Marioara” cand se ridica si iese-n drum cu pusca pe umar, cum or fi mai murmurand ciobanii cand mana oile la stana pe-nserat, cum murmura soldatul cantecele invatate acasa cand isi curata bocancii, el canta si eu plang, si nu cred ca plang pentru ca n-am scris licenta, nici pentru ca n-am armasar pe care sa-ncalec, poate nici macar pentru ca nu-i nimeni care sa-mi cante aievea in rusa in noptile de insomnie crunta. Mi-e… mi-e ca plang tot pentru tine. Mi-e ca plang asa de des si de mult pentru ca tot sparta-n doua ma simt, si nu mai pot inchide portile, si mi se tot scurg dinauntru lacrimi, apa si gelatine, toate scarboase, umede si vii, trec oameni intregi pe langa mine si-mi lovesc inauntrul din pura greseala, isi scapa cate-un deget, cate-o cheie sau cate-un cuvant inauntru, si pe mine ma dor de parc-ar fi cutite sau clopote, de parca toti nervii mi-ar fi fost scosi la suprafata si-orice atingere, oricat de banala, de aripa de fluture, sau de fir de nisip, sau de picatura de apa, orice atingere e de-o violenta sora cu razboiul, si-acum, uite, Andrei nu mai poate sa-mi cante despre ochii blanzi ai calului negru-matase, nici despre racoarea lanului de secara, nici despre satele ratacite intre ape, Andrei nu mai are brate, nu mai canta, nu mai zambeste de cand…de cand tu. Si tu nu.

~ de downtownjesus pe 14 August 2015.

Lasă un răspuns

 
