Cotrobait prin sertare, uite ce frumos pot sa scriu despre mine uneori, rar, dupa singuratati in voaluri lungi de matase.

Dar imi place luna plina cand se dizolva in nori, la 7:04 a.m. Imi place ca nu stiu exact de unde vine „antemeridian” si ca mai am miliarde de alte fraze de inteles. Ma leg pe termen frustrant de lung de oameni de nisa, pe care am impresia ca-i stiu putini altii; asa, acest „altii” are un cu totul alt farmec cand e desfacut. As purta camasa de noapte brodata, mi-ar placea casa si cainele tau, te-as astepta pana la absolutul sfarsit. Daca ma deschizi, o sa vezi ca sunt o cutie muzicala cu acordeon, tambal, tobe, muzicute, trompete, harpe si chitari de toate felurile. Am gust cand de cafea, cand de vin rosu, cand de tigari arse. Sunt un amestec de rabdare japoneza, tristete croata, ingamfare balcanica si veselie turbata ruseasca, toate astea topite in lut romanesc si arse la foc mic. Nu plec, niciodata; ti se pare. Urasc artificiile, ma fac sa ma gandesc la bombardament. Din acelasi registru, ma scot din minti butoanele rosii, servetelele, beciurile si portocaliul. Cartile le citesc pe jumatate (cealalta jumatate o adulmec), filmele le vad dintr-o inghititura, la nevoie, cu pahare mari de apa, muzica mi-o transplantez in inima si-o las sa circule prin tot trupul. Periodic, ma hotarasc sa parasesc orasul, fara tine, si tot la fel de periodic ma indragostesc din nou de el. Fac cele mai bune glume cand sunt la nivelul solului. Sunt un animal. Din cand in cand, vreau mai mult decat orice sa ma gasesti si sa ma iei acasa.

Apropo de filme, am vazut „Malena”. Frumos film, ma. Frumos.

~ de downtownjesus pe 30 Iulie 2015.

Lasă un răspuns

 
