Furtuna de-ncredere afara, oameni uzi, pleostiti, enervati sau veseli. Gandurile mele atat de singure, ca s-au diluat in cutia de rezonanta si rasuna pe bucati, ca oasele dintr-un sac aruncat pe umar.

Am fost tacuta, dispretuitoare si obosita. Am vazut germani si lipoveni, niste copii de lipoveni asa de frumosi ca-ti venea sa plangi in pumni de dragu’ lor, stangaci, emotionati si prea gatiti pentru ochii mei, da’ orisicum, copii vechi de rusi amestecati, plecati si ramasi, de neuitat. Si nenorocirea asta de Katiusa, care-nseamna zdrobitor de mult, aproape de imposibil de explicat, pentru atat de multi si diferiti oameni.

Ce-o fi si-n fanfarele astea de ma emotioneaza asa de tare, n-am de unde sti. Muzica asta trebuie, cumva, dusa-napoi, in curtea alui mai mare gospodar din sat, sau in fata primariei comunei, sau in poiana haiducului, acolo unde oamenii sa poata sa se descalte, indoaie si miste, departe de asfalt, zgomot de motoare si zornait de masina de vata de zahar, trebuie intoarsa cumva la natura, si noi intorsi odata cu ea, pe ulite prafuite si uscate. Se-asculta mai bine-n casti, cu ochii inchisi si amintirea pamantului pe care ne-am pus picioarele prima oara.

Cat despre tigani, Europa si „Aferim!”, pe care nu-l pot vedea deocamdata, ramane numa’ atata: muzica noastra ii facuta de ei. Muzica noastra aia veche, calda si-nghesuita in fiintele noastre fara deosebire, numa’ ingropata sau renegata, muzica aia e facuta de ei si sa-i dai la o parte, urasti sau inghesui in blocuri parasite de la marginea oraselor post-comuniste e o forma subtila, dar sigura, de sinucidere. Drept si frumos e sa ne judecam pe rand, unii pe altii.

Daca m-ai fi cunoscut, m-ai fi placut foarte mult. Avem timp, sigur e mai bine asa, proces lent si trainic, impletit franghii cu rabdare si chibzuit noduri cu grija, pentr-o legatura strasnica. Am sa te imblanzesc, asa cum am hotarat de la-nceput.

Atata.

~ de downtownjesus pe 17 Mai 2015.

Lasă un răspuns

 
