Si cu „Micul print” ii la fel, ii o moda si-o treaba cool sa citesti „Micul print” de 5633 de ori si sa dai citate din el, tot din seria „stam cu visele-n gura”, si oamenii or sa creada asta si despre tine, cum cred si eu despre altii ca-mi seamana. Da’ m-o durut cartea asta din fraza-n fraza, ca-n cartile vechi si bune ale lui Andrei Makine, si-am tot avut senzatia viscerala c-a scris-o un om care-mi seamana dincolo de explicatiile din cuvinte, pe care, daca l-as fi intalnit in viata, l-as fi iubit si priceput din prima, in tacere si-n privire si-atata. D-asta nici nu m-apropii de el prea mult, la Antoine de Saint-Exupery ma uit ca la soare, de departe, sa nu care cumva sa ma arda. Ca-i perfect, da-l incolo. Aviator in Al Doilea Razboi Mondial scriind, la batranete, in ’43, asa minunatii de fraze. Te orbeste lumina, nu alta.

Una dintre cartile astea frustrant de rare, din care nu poti sa dai citate, pentru ca te-ntinzi cu ele de la o coperta la alta:

„- Oamenii – zise vulpea – au puşti şi vânează. E foarte neplăcut! Mai cresc şi găini. E singurul folos de pe urma lor. Cauţi găini?
– Nu! Zise micul prinţ. Caut prieteni. Ce înseamnă „a îmblânzi”?
– E un lucru care prea e dat uitării! zise vulpea. Înseamnă „a-ţi crea legături”…
– A-ţi crea legături?
– Desigur! zise vulpea. Tu nu eşti încă pentru mine decât un băieţaş, aidoma cu o sută de mii de alţi băieţaşi. Iar eu nu am nevoie de tine, si nici tu n-ai nevoie de mine. Eu nu sunt pentru tine decât o vulpe, aidoma cu o sută de mii de alte vulpi. Dar dacă tu mă îmblânzeşti, vom avea nevoie unul de altul. Tu vei fi, pentru mine, fără seamăn în lume. Eu voi fi, pentru tine, fără seamăn în lume…
– Încep să înţeleg! zise micul prinţ. E undeva o floare… mi se pare că m-a îmblânzit…”

~ de downtownjesus pe 10 Mai 2015.

Lasă un răspuns

 
