Mergeti voi la „Impotriva despaduririlor abuzive!”, strigati ceva si pentru mine, ca si mie-mi plac padurile.

Trebuie sa ma-mpac, cumva, cu gandul c-am fost folosita si ca n-a fost vina mea. Ca nu port nici o vina pentru uratenia, pentru naivitatea si pentru cicatricile mele, ca le-am capatat, ca oricare alt om, din curata intamplare si ca n-am de ce sa nu cred vorbele si faptele altora doar pentru ca dumneata, unul, nu te-ai inregimentat in visul meu mandru.

Trebuie sa nu ma inraiesc, in principiu. Fata de tine, fata de ea, fata de umanitate in general. Trebuie sa-mi primesc sutul in fund razand, sa-mi fabric din el o istorie de izbanda, bravura si umor, sa te transform intr-un cliseu ridicand din umeri, sa-mi fii greseala, inspiratie de moment, distractie ieftina si vesela de Vama Veche in timpul iernii, sa fac curat in urma ta, s-arunc frazele reci si straine din privirea ta blanda, unde dracu’ s-o fi ascuns privirea ta blanda in ultimele zile?, sub ce piatra ai indesat-o si de ce atat de adanc ingropata?, de parca n-as fi meritat nici macar atat, o vorba buna de oblojire spre sfarsit, macar c-am plans, cantarit cu grija, cat pentru 3 ani.

Sa nu ma inraiesc, sa nu ranjesc diavoleste in fata oamenilor care iubesc, si care se simt iubiti inapoi, sa nu ma-ntorc inspre bucata aia de Rammstein intunecoasa si-ascutita, care sfarteca piele cu bice si-ntinde pe-un pian carne alba de fata tanara. Bucata aia de Rammstein in care uratenia e turnata in stanca si nici o lumina, niciodata, n-o poate imblanzi cu-adevarat.

Sa nu beau foarte mult, sa nu zac prea multe zile la rand, sa nu-mi plec privirea-n pamant, a rusine si groaza, sa nu mor decat un pic, pana la urma, atata cat trebuie ca sa te usuc si las in urma, pe caldaramul unui Bucuresti pe care ma pregateam sa-l vad cu tine.

Trebuie sa ma-ntorc la viata mea de dinainte, la masinute, la tancuri, la soldati, la armenii, turcii, tatarii, cazacii, albanezii, rusii si francezii mei ieftini, la cartile mele de colorat si albumele mele cu dragoni, cavaleri si benzi desenate, la banii stransi pentru tatuaj si la cartile imprumutate, necitite, furate sau incurcate in itele inimii mele. La oamenii mei din Cluj, la a caror usa pot bate in oricare miez de noapte daca ma trazneste ca vreau sa plang pe-o saltea prietena, in blana unei pisici blande si calde, sub o fereastra acoperita cu steagul Germaniei, pe umarul unor prieteni pe care-i vad rar, da’ care-mi traiesc drept in inima. La oamenii mei din Bucuresti, carora Fri Kulturul nu le-a luat niciodata mintile, dar care sunt dispusi sa-mi fie carje pana cand reusesc sa ma tin iar dreapta pe picioare. La Nashe Radio al meu, unde aceiasi muzicanti isi plang aceleasi doruri, independent si-ndepartat de-orice Zi a Victoriei, a Normalului sau a Corectului.

Delfin au o piesa in care arde un foc. Se-aude, in spatele muzicii, paraitul lemnului transformat in cenusa si traznetul micilor scantei pe care le-arunca in aer in timpul mortii.

Trebuie sa-ti vad numai binele, sa nu te vorbesc de rau in fata unor oameni pe care-i placi si care-ti sunt prieteni de mult inainte sa ma cunosti pe mine, sa nu ma victimizez, sa nu fiu una din fetele alea care plange-n public, a carei fata se schimonoseste de durere cand te vede cu ea, aceea, unica, sa-mi intorc mintea inspre „Mi-am luat si eu nevasta, urata si cam proasta” si sa ma bucur, din cata inima mi-a mai ramas, c-a ta ii frumoasa, desteapta si harnica, si c-o iubesti, in felul asta turbat al tau, atat de greu de digerat si de sustinut. Trebuie sa ma dau pe mine la o parte si sa ma bucur c-ai fost, ca poti sa mai fii cate ceva, pe ici, pe colo, prin punctele om vedea noi cat de esentiale, ca n-a durat decat trei luni friguroase, ploioase si umede, in care n-a izbucnit razboiul ruso-european, in care s-a inceput recunoasterea mondiala a genocidului armean si-n care n-am picat, cu ajutorul Domnului, nici un examen.

Am…am multe lucruri de facut. Mai plang azi si gata, maine m-apuc de treaba.

~ de downtownjesus pe 6 Mai 2015.

Lasă un răspuns

 
