Ascult Solstafir si The Civil Wars, intamplator, separat si-n deplina intelegere.

Beau vin mult, cand sunt acasa. Nu cand sunt plecata, ca sa nu ma-ntristez si sa zic prostii.

Ma tin langa tine, poate-poate. Imi lipsesti, chiar si-asa, cu pagube, daune si cheltuieli de judecata. Imi lipsesti mai mult organic, pentru ca am reusit sa te izolez in fibre musculare, schimb de caldura si receptori cutanati.

Oameni multi m-au imbratisat in aceste zile. Oameni vechi si oameni noi. Baieti draguti si nu neaparat rai, si-atingerile lor prietenesti si blande m-au tot impuns, doar pentru ca nu erau ale tale.

Am urcat un deal inalt, cu panta abrupta. M-au durut muschi si-am simtit tendoane intinse dureros, da’ singurul lucru ramas in mintea mea in timpul urcarii a fost dealul inalt si panta abrupta. Incep sa-nteleg de ce se duc oamenii pe munte: ca sa uite orice altceva in afara de scopul acesta imediat, uneori vital, de-a urca muntele. Sa urci si nimic altceva.

S-ar putea sa m-apuc de asta, in loc de psihoterapie. D-asta urci si tu?

Iti scriu asa cum ii scriu lui Orbu. De la departare, cu o afectiune tocita in timp, care stiu ca nu-ti aduce nimic bun, incercand din rasputeri sa nu-ti aduca nimic rau.

Desi toata lumea ii de-acord c-ai gresit dumneata, ca eu am fost cuminte, draguta si visatoare, ca-ntotdeauna, si dumneata esti cel care nu s-a gandit cat ai putea sa-nsemni, si dumneata esti cel care a mintit prin omisiune, da’ tot minciuna, si dumneata n-ai zis, dar ai sugerat, ca-mi pot construi meticulos castele de nisip, c-o sa ajungi sa le aperi de durerea valurilor si de albul iernii, desi toate astea, io tot te-as lua in brate, daca te-as vedea. Cam atata am deocamdata, o-mbratisare.

M-am oprit din „Viata e in alta parte”. Chiar e, cine poate nega?

Am cunoscut o fata frumoasa tare, o cheama Iulia si se descurca singura-n viata. Cred ca m-ai stricat tare-tare la cap, toate fetele, de peste tot, mi se par ingrozitor de frumoase, si nu ma suport printre ele.

Coincidente neprihanite fac s-ajungi pe langa Buzau tocmai cand plec eu din el ca sa te uit. Stiu ca drumul Bucuresti-Monteoru nu trece prin Buzau, dar stiu si ca aveai un prieten care avea bunici la Pietroasele. Stiu ca ti-am adus covrigi din gara cateva duminici la rand si nu stiu daca pot sa-ti mai aduc de-acum incolo.

Cam totul e despre tine zilele astea. Undeva mai in spate, adevarat, undeva in fundal, dincolo de cortina, se lupta tot felul de animale ingrozitoare din care nu mai tasneste nici un fel de sange, dar zgomotele, o, zgomotele, cat zgomot in mintea mea de-acum si cata liniste era odata. E tarziu?

Am insomnii si mi le tratez cu alcool. Si cu putina muzica ramasa care n-are nici un fel de legatura cu tine. Cu Coldplay vechi, cu Solstafir si cu The Civil Wars.

Am mers prin padure cantand Nicu Alifantis. Am zacut in fan cosit demult, la apus. Am jucat jocuri complicate, cu mima, desene si cuvinte. Nu m-am imprietenit cu nimeni nou, da’ mi-am reinnodat prietenii vechi. Fetele mi-au reactionat cum nu se putea mai potrivit, m-au lasat sa zac singura in mansarda, sub lumina lunii, in prima noapte, si mi-au iertat scaparile de la „Activity” din a doua noapte. Si nu m-au renegat pentru dimineata de duminica. Si mi s-au oferit pentru imbratisare si zambet, oricand si oricum am nevoie.

„Mi-esti drag” ii mult, mult mai lung decat „Te iubesc”. Trei persoane, suficient de diferite intre ele, sunt de-acord.

Am fotografii in care nu mi-e scarba de mine, in premiera.

Mi-e ceva cu tine, Dracu’ stie ce. Mi-e mereu somn si mereu frig, si ma tot visez intr-un sac de dormit. Poate-mi trece. Sigur imi trece.

~ de downtownjesus pe 4 Mai 2015.

Lasă un răspuns

 
