Numaratoarea ne-ar face, probabil, si mai mult rau. Cateva zile infasurate-n blana si multe altele pentru care ma pregatisem fara sa ma cheme cineva acasa.

In lumea asta mare, plina de dureri mari si rani adanci, de credinte ucise cu sabia, de tinere cruci albe catarate pe dealuri, de nisipuri in care s-au inecat sange si oase, in lumea asta mare si sfartecata durerea mea e mica, mica de tot. Cat cantecelul asta.

E-nghesuiala multa, trei seturi de lacrimi varsate sub patura, bucatile de piele atinse de tine, cu stiinta, cu minciuna sau cu greseala, pe care le jupoi pe rand, fara sa urlu, sunt foarte multe si-o sa-mi ia o gramada de timp pan-o sa arat iar a om, nu a antilopa sfartecata de lei in savana, reprezentarea inimii mele, pe care-o astept sa se vindece ca pe-o plaga deschisa, cu tesut de granulatie si cicatrice vicioasa, care-o sa ma stranga, incomodeze si doara din cand in cand, in zilele cu vreme rece si umiditate ridicata, o sa trimita o idee mai putin sange in circulatie si iata, o sa am mainile mai inghetate de ieri inainte, si nu stiu, zau, ce-o sa ma fac cu urmatorul. Nu-i asa o mare surpriza, nici asa o mare tragedie, nici macar asa o mare poveste, da’ ma doare de parc-ar fi.

Da’ trece, stiti cum? Repede-repejor, ca vantu’ si ca gandu’.

Imi port inelul de cupru cu piatra-padure, ca-i facut de-un domn pe care-l cheama Andrei si c-am auzit ca metalu’ aista face bine la suflet. Trebuie sa-ncep sa ma descant, sa ma caut de faramele de vise presarate-n urma mea, pe carare, sa-mi caut niste animale de mangaiat, niste oameni tristi de-mbratisat si niste muzici noi pentru oblojit. Respiram adanc si-o luam de la capat.

Pe de alta parte, prima si prima data trebuie sa-nvat sa manevrez Fri Kultur-ul cu tine-n el. Nu de alta, dar mi-e, inca,  singurul loc in care ma pot vindeca cu-adevarat.

~ de downtownjesus pe 29 Aprilie 2015.

Lasă un răspuns

 
