Din seria „Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi”: „Ay, Carmela!” si tacere. Razboiul spaniol e mereu ciudat, nu i-am gasit inca locul. E mai sfasietor decat celelalte, mai dulce si mai naiv, de parc-ar fi facut de niste copii pe-o ulita prafuita, in amurgul unei zile blande de vara.

Altfel: „In timp ce faci cafeaua, zicea, poti sa spui tot ce-ti trece prin cap. Totul se iarta. Cine se aduna in jurul cafelei n-are voie sa se certe; pe urma, treaba lui.” (din frumoasa Carte a Soaptelor, a domnului Vosganian, care poate-a furat, poate-a mintit, poate-a inselat statul si-alte grozavii, da’ de scris a scris dumnezeieste)

Povesti cu haiduci de Panait Istrati, „Viata e in alta parte” de Milan Kundera, parasita un timp pentru ca esti printre randuri, si-Armata a IV-a Romana pomenita de Sven Hassel. Carte noua de Andrei Codrescu.

Cine are un abecedar vechi, oricat de vechi, ideal ’75-’80, da’ primim orice, sa dea un semn. Vin dupa el oriunde si pot plati ceva, da’ pana in 100 RON. E…important. Din cand in cand, in zilele proaste, chiar mai mult decat important.

Mi-am luat rucsacul de la kaki.ro, am uitat sa mentionez. Ma bucur de el din plin, ma scoate din casa cand ploua, m-ajuta sa-mi infrunt teama de autoritati, ma pastreaza functionala, alaturi de alte accesorii.

Deocamdata nu ma doare, multumesc. Deschid Facebook-ul din ce in ce mai rar si-am impresia ca vietuiesti la mii de mile departare. Masuratoarea in mile te-ndeparteaza si mai mult. Folosesc artificii.

N-am mai ascultat Rammstein de luni multe, si tot murmur prin casa „Ohne Dich”. Caine batran.

cinepub.ro, ca sa va bucurati si voi.

Iar mie, proasta si-mprastiata cum sunt, mi-a luat noua ani sa pricep secretul covoarelor persane pe care System of a Down isi aseaza instrumentele.

Posed o chitara bass lipsita de-alte accesorii, inscriptionata „SOAD” si veche de cand lumea. Lumea mea.

„Divort din dragoste”, „SmartCities-Bucharest”, „Pe malul stang al Dunarii albastre”.

Nu pot vorbi, ca m-adun. Daca vorbesc, mi se vor scurge vietile printre dintii descoperiti si voi ramane goala pe dinauntru. Am sa vorbesc cand am sa termin.

Bravo Papei, c-o avut curaj sa spuna adevarul.

Sa se odihneasca-n pace domnul Grass, pe care n-am apucat sa-l citesc cand inca traia pe-acelasi pamant cu mine. Am sa iau „Toba de tinichea” din Fri Kultur si-am sa-l onorez. Are sa-mi placa, stiu deja.

Ma chinuie diavoli vechi, imbracati in haine noi. Instrumente vechi, sunete noi, descantece vechi, paduri si rauri sfinte, dureri straine, habar n-am ce. Ma chinuie, de exemplu, asta.

~ de downtownjesus pe 13 Aprilie 2015.

Lasă un răspuns

 
