Pe obsesie, despre obsesii, traume vechi si cum mi-am pus psihodiagnostic de tulburare de personalitate evitanta.

Azi nu le-am mai spus „obsesii”, le-am spus „interese”. A rezultat ca-mi aleg oamenii langa care vreau sa stau dupa interese si ca, ajunsa si-nradacinata langa ei, imprumut din interesele care mi se potrivesc. A mai reiesit si ca am teama aproape patologica de abandon sau respingere, ceea ce ma tine uneori din a vorbi cu oameni pe care chiar ii plac; cu aia pe care nu-i plac nu prea vorbesc din principiu in afara limitelor impuse strict de societate. Teama de a deranja e si ea disponibila si activa, cumva separata in mintea mea, ea ma tine din a le cere favoruri, ajutoare sau bucurii si din a le spune lucruri de care mi-e rusine, cum ar fi, de exemplu, ca mi-i frica tare sa ma-ntorc singura acasa noaptea. De unde ultimul metrou. De unde nici n-am sa fac ceea ce vreau sa fac, si pot sa fac dupa numeroase standarde, dar nu si dupa ale mele, ceea ce le reduce ferm la inutilitate pe celelalte.

Euforia Fri Kultur s-a transformat in precautie, fara legatura cu ei si raspunsurile lor, ca de obicei. S-a transformat pentru ca-s eu nu-chiar-nebuna-da-oricum, pentru ca mi-o placut asa tare de ei c-acu mi-e teama sa nu vorbesc prea mult, sau sa cer prea mult, sau sa fiu exagerat de rea numa’ ca sa fac cine stie gluma care mi se pare buna, sau sa fiu exagerat de tacuta numa’ pentru ca ma pot bucura, de cand is io pe lume, in absoluta tacere. Mi-e teama sa nu dispara, cumva, sau sa stric cine stie ce echilibru, al aerului sau al locului sau al muzicii, si-mi dau prea bine seama cat de nerationala ii teama asta, si ma lupt cu anxietatea ei, si sper s-o rapun in tacere, fara sa afle nimeni c-a existat. Mno, o sa stie Andreea, dar o sa taca si ea, ca ma stie inca de pe vremea cand taceam.

Psihodiagnosticul mi l-am pus rasfoind un manual de psihiatrie de buzunar, toate criteriile prezente, desi numa’ 4 erau necesare.

Citesc despre cavaleri, nu prea mult, cate doua pagini o data la cine stie cate zile, mi-am luat carte de heraldica, ascult ce v-am zis c-ascult si-o amestec cu oameni, am sa ma-ntorc la In Extremo curand. In primele doua dati aveam impresia c-ai putea fi orice baiet sau barbat care intra pe usa barului, sau c-ai putea cunoaste pe orice baiet sau barbat care intra pe usa barului, pe urma mi s-a facut rusine de-asa ganduri si mi-a cam trecut si bine-am facut. Am uitat cat sunt de urata si m-am luat cu altele, rasfoind un dictionar de istorie a secolului XX si-ascultand domni vorbind. Nu cred c-ai venit pana acum, dar nu ma mai pricep oricum la oameni, nu-s convinsa ca te-as mai recunoaste, nu stiu dac-ai mai avea motocicleta, sau dac-ai mai fi arhitect, sau dac-ai mai avea tatuaje strecurandu-se de sub maneca. Nu-l mai vad pe Tudor la Fundeni, nici motocicleta, haha, parcata sub stele, dar s-a facut frig afara si-a plouat tot saptamana si-am tot ajuns tarziu in spital, pe la unu sau doua, si nu pot fi sigura de nimic. Prostia mea, ce sa-mi faci? Am dat nume franghiilor care ma tin legata, m-am hotarat a mia oara ca eliberarea mea trebuie sa se faca cu sprijin, acorduri si „Da, da, da, te placem in mare parte si n-ai de ce sa-ti mai faci griji de-acum incolo”, dar n-a trecut nici o luna si-i prea devreme pentru orice. O mana calda mi-o strans degetele zilele trecute si mi-a spus c-am mainile reci, deci is sincera, iar eu ma chinui de-atunci sa-mi amintesc cu claritate unde-am intalnit prima data vorba asta. Lista de carti de citit, lista de carti de-mprumutat, lista de lucruri la care sa-ncep sa ma pricep serios.

Si speranta. Si-atata, ca-i deja prea mult, daca-ti iei o secunda si-ti arunci o privire pe fereastra.

~ de downtownjesus pe 6 Februarie 2015.

Lasă un răspuns

 
