„Vechile oglinzi sprijinite de perete trimit reflexia interiorului incaperii. Ea zareste mai intai licarirea rosiatica a unui bustean in semineu, apoi haloul unei lampi asezate pe polita semineului si camuflate cu o panza. In sfarsit, o silueta aramita de reflexiile flacarilor: un barbat, foarte inalt si zvelt, complet gol. Seamana cu statuia unui tanar atlet care ar fi sprijinita usor de marmura semineului. Mana lui se anima deodata si intoarce o pagina, apropiind-o de micul fascicul de lumina. Dupa o clipa, ridica putin capul, un cap cu parul ud, bogat, si pare sa ciuleasca urechea la linistea casei. Si iar incremeneste, absorbit de lectura.”

In ciuda unei traduceri strambe, imaginea asta, intamplator gasita intr-o carte, potoleste setea, durerea de cap, frigul din oase si teama de oameni. N-am nevoie sa citesc de la inceput, nu-mi trebuie sa stiu ce femeie nu se teme de imbatranire si cine-i barbatul care citeste gol langa semineu, nu-mi trebuie alta carte, nici alt film, nici alt razboi.

Imi pun viata in mainile celorlalti, inca o data, fara s-anunt. Imi miros mainile a fructe de padure, cu mainile astea ti-am ales o cravata si tot cu mainile astea am sa uit ca pentru tine am cumparat prima cravata a vietii mele. Inventez si exagerez, nu ma gandesc la tine chiar asa mult. Renovez scuturi impotriva privirii tale si-ajut oameni sa scrie. Nu mai vreau sa ma vad urata, schimb locu’, poate si norocu’.

Am sa-mi iau casa pe pamant, aproape de padurile de langa Bucuresti, si-am sa cresc pe langa ea un cal si-un caine, inauntru un motan negru si, sub geam, o livada de visini.

~ de downtownjesus pe 10 Ianuarie 2015.

Lasă un răspuns

 
