Mi-e disperarea aia veche si goala, in care pun de la mine brate si inima care sa bata langa tampla mea, a nesfarsit, mi-e disperarea aia de-asteptare si de nimic nu se ridica, binele-i tot rar si frumusetea tot rasucita, intamplarea pune intr-un playlist facut de-un program, nu de-un om, „Downtown Jesus” si ma-ngrozeste, ma pur si simplu ingrozeste, regasirea, teroarea ca m-as putea intoarce sau, mai rau, ca m-am intors deja demult, dar n-am topit inca tunul pentru coroana, tot acolo, iar, da’ pana cand, dom’le, pana cand sa ma-ntorc in cuib si pana cand sa tot „don’t belong” si cand o sa fie si ziua mea, ziua aia a mea, de la un capat la altul, numa’ una, stop selling friendship, nu mai machiati adevarul, ca nu-i chiar asa infricosator pe cat va laudati voi ca e, da’ tot o pun pe repeat si cu cat o ascult mai mult cu-atat ma lupt mai mult, nu se poate, am trecut, am sarit, am zgariat, am taiat, adus din alta parte, indreptat, am mai citit si-am mai ascultat si-am mai aflat, si trompeta asta a-nvatat sa cante si minuni, pietre in alb si chihlimbar si unghii de drac, a-nvatat sa fie dulce si blanda, scoate-o de pe repeat, impotriveste-te, refa pereti, spoieste-i cu raze, orice fel de raze, mana a treia sau a patra sau a cincea, fa-ti o coliba si-o sperietoare de ciori si ia-o in brate, nimic nu-i inca sfarsit.

Aer afara.

Am stricat livada si barbatul, nu va suparati, da’ el e tot acolo, bantuie Rusia ateista de la un capat la altul si nu stie nici acum cine are dreptate, pentru ca el nu-i decat un spate ars, un suflet gol si-o teama paralizanta de artificii.

Am dat iar de Tudor. Are acelasi cercel in ureche, aceeasi privire trista, neagra si blanda, dar alta motocicleta, mai albastra si mai scunda. Vorbeste bland si-ncet cu bolnavii, urca alene scarile, are scrubs negre si umerii adusi in fata, de munca si de suparare. Da’ lor le zambeste frumos, ca ei sunt bolnavi si nu stiu deloc cat de usor li se poate scurge viata prin piele. Mi-e ceva, nu stiu ce, da’ incep sa am zile proaste daca nu-l vad bine de dimineata.

~ de downtownjesus pe 18 Iunie 2014.

Lasă un răspuns

 
