Hai sa nu mai fim atat de destepti. Sa nu mai aruncam in vant clisee nepericuloase si sa nu mai incercam sa le facem sfaturi datatoare de viata. Sa dam oamenilor carti si muzica, sa-nvete singuri, sa se ridice singuri si sa traga singuri cu ochiul dupa draperii. Sa-si puna in minte si-n inima exact vorbele care ii vindeca, nu alea pe care cred ei c-ar trebui sa le aiba in urechi ca sa nu greseasca cu ceva Lumii. Sa nu mai fim asa destepti, ca obosim si ne facem de ras in lumea celor care se bucura.

Altfel, in Finlanda au murit vreo douazeci de parasutisti, tocmai a doua zi dupa ce am vazut secvente din „Parasutistii”, atat cat trebuie ca sa-mi cada cu tronc si sa stiu c-o sa umblu prin viata cu el pe limba. Sa ne-ntristam un pic, si tatal meu e parasutist. ( O data facut parasutist ramai parasutist pana la sfarsitul vietii, oriunde si oricum ar veni el. Asa am fost eu instruita, de mica.)

Ma uit iar la „Mandrie si prejudecata”. 

Sunt periculoasa, foarte periculoasa, vanez oameni cu crapaturi in carapace si le inghesui in ele minunile mele obsesive, ajung si ei, sarmanii, sa se bucure de videoclipuri seci in care Till Lindemann sta nemiscat pe-un scaun patru minute douazeci, ajung si ei, sarmanii, sa nu-si faca proiectele importante pentru scoala stand noaptea nemiscati in fata castelului domnului Darcy, ajung si ei sa viseze prostii, cai verzi pe pereti si fantome de maini aspre, sarmanii, sarmanii oameni frumosi iesiti in intampinarea mea si contaminati, cel putin pentru un timp, de miasma asta stricatoare care ma-nconjoara. Eh, ce sa fac, m-abtin si eu cat pot.

Despre incheiere eu nu stiu nimic. 

~ de downtownjesus pe 22 Aprilie 2014.

Lasă un răspuns

 
