Am vazut un film, stiti cum „vad” eu filme, l-am prins la televizor si l-am vazut de la un punct incolo, l-am inteles si consider ca ce n-am vazut e irelevant pentru idee. Deci: am vazut un film. „Doctorul Poenaru”.

„Doctorul Poenaru” e despre noi, cei care ramanem aici, cu si pentru voi. Vorbesc rar despre scoala mea vocatie. Nu ma plang si mi-e rusine sa cer mai multi bani pentru mine. Nu cred ca-i merit. Nu citesc nici o „scrisoare catre”, nu discut sistemul de sanatate, nu-mi plang in palme si nu critic blazat, ca nu-s (inca) martir. Dar „Doctorul Poenaru” e despre noi, cei care ramanem aici, cu si pentru voi. Buni si rai, ramasi din varii motive, pentru c-avem note mici la examene, pentru c-ai nostri n-au bani sa ne tina acolo sau pentru ca nu vrem. Ramanem. Facem noi ce putem, aici, faceti si voi ce puteti, tot aici. Nu va cer sacrificii fatale, d-astea am avut destule; cer asa, un minim de implicare, de bunavointa si de infratire. Nu de alta, dar nu ne-avem decat unii pe altii pe pamanturile astea arse.

Deschide usa mortii, las-o sa intre inauntru, sa se incalzeasca si dezmorteasca. Deschide-i linistit, cu-o lampa-ntr-o mana si c-un rest de tigara intre buze. Deschide-i. Mori. In haine de soldat.

Pentru unii, moartea a fost o camasa verde si-o curea de piele maro. Pentru altii, o haina de piele neagra, lunga pana aproape de pamant. Un halat alb, stralucitor. O geaca de motociclist. Un hanorac bleumarin. O camasa alba si-o cravata gri, sub costum. O uniforma mai deschisa la culoare decat a ta. Un cojoc de oaie. Moartea are cate-o fata pentru fiecare dintre noi.

Tatal Stelei Popescu a fost dus in Siberia, unde a taiat lemne timp de 19 ani. S-a intors la Chisinau si-a mai stat si-acolo niste ani, timp in care mama ei s-a recasatorit, la Sibiu, s-a mutat si la Brasov, unde tatal adoptiv a chiar si murit. Tatal si mama Stelei Popescu s-au recasatorit dupa 37 de ani de la deportarea lui in Siberia si-au mai trait impreuna, intr-o casuta, inca vreo douazeci de ani.

Beat that, 2014.

via „Profesionistii”.

~ de downtownjesus pe 5 Ianuarie 2014.

Un răspuns to “”

  1. De Stela Popescu stiam ca a mai pvestit si in alte emisiuni. Cat despre plecatul nostru in afara, mi-au lipsit multe sa stii. Note mari n-am prea avut, bani gramada nici atata, ci doar putina ambitie sa fac ceva diferit. Ce-i drept sper sa-mi si ajute pe viitor si sa nu ma fi chinuit chiar degeaba. 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

 
