Singurul lucru care ma mai leaga de tine in acest punct al existentei mele, numai si numai de tine, cu fir monofilament, fara nici cea mai mica ramificare sau deviatie, e „Fear of the Dark”. Nu-mi pot aminti de ce, dar ma-ntoarce de la primele acorduri langa tine, pe banca, in parcul liceului, pe banca, in Felinare iarna, pe bulevard, in Crang, in clasa ta si in banca in care aveam impresia ca stai, langa caloriferul din corpul 1 si in banca intai, randul de la usa, cand ocoleai inspre Orbu. Toate ramele tale incap in exact atatea secunde cate are piesa asta, au margini abrupte, fara sa mai fie ascutite sau stralucitoare, insa tot reusesc sa mi se infiga in stomac, chiar si-asa boante cum au ajuns. Numai in „Fear of the Dark”. Altfel: ascultand radiouri romanesti ma surprind traind intr-un fel de „The Boat That Rocked” intarziat si sucit. Ma visez dansand cu tine, cel care nu existi, pe-o piesa veche, pare-mi-se Angela Similea, aia cu albastrul infinit, la un fel de petrecere in curte, a mea sau a ta, nu se stie. Ma imaginez din ce in ce mai des dansand, drept compensare pentru mandrul meu handicap psihic, ma visez dansand pe Guns’N’Roses, pe „Los” de la Rammstein, pe Zdob si Zbub si pe „Ederlezi”, daaa, pe „Ederlezi” is chiar ceva extraordinar, te-ai indra… Ma rog. Asta oricum n-are idee, postarea precedenta avea, si scopul si durata vizitei, asta-i asa, in plop, ca sa-mi descalcesc mintile si sa va spun ca ma visez cu ochii deschisi, mereu-mereu, si ca asa imi duc eu viata, de pe azi pe maine. Cat despre vagabonzi, caini, luati-i si omorati-i, sa va iasa din grija. Intru bucuria voastra tampiti ca mine is putini, femei urate si barbati slabi care nu-si gasesc afectiune si intelegere in oamenii care-i inghesuie in metrou si-si fabrica, in schimb, iluzii de legaturi sentimentale si supranaturale cu animale de pe strada, care se trag din lupi si care nu urmaresc decat obtinerea hranei, chiar daca uneori hrana are chip bland de copil. Luati-i, omorati-i cu cazmale si cu topoare, nu mai dati banii pe injectii si pe crematorii, nu stati sa-i ardeti, ingropati-i la marginea oraselor si lasati-i sa ne ingrase pamantul, sa ne iasa la anu’ un kilogram de rosii pe metru patrat. Nu-mi bat joc, scriu cu toata seriozitatea si neputinta mainilor mele. N-o sa se clatine pamantul si n-o sa vina iarna mai tarziu decat trebuie, o sa puteti sa mergeti iar linistiti pe strada, sa va fure-un hot pasnic si sa va ard-o palma peste fund un baietas a-ntaia. Probleme mai sunt oricum o puzderie, macar taiati-o p-asta de pe lista. Suntem putini, am zis, si constienti ca nu va putem reimplanta in creier grupul ala arhaic de neuroni cu care omul a salbaticit lupul si l-a adus langa pestera, sa vaneze cu el vulpi si sa-l scarpine dupa urechi seara, in fata focului. V-am mai povestit odata cum a imblanzit el haita fioroasa din Grozavesti, cum s-a lasat in genunchi, zambind rabdator si bland, lasandu-i sa se apropie si sa-l simta, ca sa ajunga in cateva minute sa se joace cu el de parca i-ar fi crescut de cand i-a fatat mama lor in lume. Nu va pot explica de ce toate pisicile de pe Spiru Haret se speriau de mine, dar se-asezau in bratele Ralucai, sau de ce nici o pisica n-o fugit vreodata din calea lui Liz (cel mai probabil). Nu va putem baga pe gat o scanteie (ne e sa nu luati foc, ha! ce gluma buna), o simtire, un gand desirat si vechi, pe care nici macar noi nu-l stapanim prea bine. Si nici n-am, eu una, argumente glaciale anti-eutanasiere. Deci luati-i, omorati-i, nu va puneti intrebari. Femeile urate, barbatii slabi si fantomele unui numar marisor de ofiteri SS va ureaza o viata frumoasa si ocazionale cosmaruri in care sunteti inghesuiti intr-un colt de celula de-o haita tacuta de dulai negri, cu urme de sange proaspat pe colti, condusa mandru de cainele Diavolului. Ala cu sase ochi rosii, rosii ca sangele.

~ de downtownjesus pe 12 Septembrie 2013.

Lasă un răspuns

 
