La Galati, orisice s-ar zice prin alte parti, oamenii is blanzi. M-au primit veseli, zambitori si vorbareti, nu neaparat cu mine, numa’ daca vroiam. M-or alintat si-or avut grija de mine, mi-or dat sa beau si sa manc bunatati, m-or plimbat pe faleza, mi-au aratat trenulete, masinute si dvd-uri, bratari si inele, oje si pisici, mi-or tinut paharul de bere mereu plin (pana cand am inceput sa bolesc, c-apoi mi-or dat nectar de portocale, ca-i bun pentru stomac), mi-or pus muzici frumoase si mi-or adus cafele dimineata. M-or luat si m-or dus la gara, mi-or pus waffles la pachet pentru drum, m-or chemat in oras si m-or tinut la mesele lor de ceainarii si barulete. Nu m-or fortat sa vorbesc, nici nu i-a deranjat ca nu vorbesc. Imi fu ca acasa, drept va spun.

Acuma am o scama la a scrie, ca ma simt citita, excesiv de citita, mai mult decat eram acu’ cinci zile. Scriu pentru mai multi si-asta ma emotioneaza teribil. Aflu pe nepregatite ca vietuiesc in bookmark-uri si in reader-e, iar eu nu-s obisnuita deloc cu asta. Oamenii ma privesc fara surprindere si-aproape fara curiozitate, de parca m-ar sti de mult tare. Si-asta ma facu sa ma simt ca acasa. O sa-mi curat scamele de pe haine, curand.

M-au facut sa vad acelasi film, de doua ori, seara si dimineata urmatoare. Mie asa ceva nu mi s-a mai intamplat, eu nu vad filme, si cand le vad nu le revad, si daca prin minune fantastica le revad, o fac la distanta de ani. Da’ nu m-a deranjat, ca era un film foarte placut ochiului, cu lumina clara, de Italia renascentista, iar pe deasupra am mai si rezolvat niste dileme politiste care ne ramasesera de prima data. Si-apoi, vorba aia, tabloul cu balerina…Mna, aia era ma-sa fetii.

Lucruri importante pe care le vom uita cu totii, chiar si eu: Apa-i pentru vapoare. „Coboraaam, coboraaam!”. Si bormasina care-ti gaurea creierii. Laura sta-ntr-o grota. Un trenulet cu sase vagoane ii mai lung ca unu’ cu trei. Rezolvarea misterului din „Too Many Friends”. „De ce-i liniste, a plecat Miruna?”. „Da’ cum e cu Hitler?”. „Finetti aveti? Da’ Nutella?”.

Altele: vodka seaca si whiskey sec. Pierce-uri frumoase si nu doar frumoase, ci si potrivite in puzzle. Pizza se mananca pe Dropkick Murphys, nu asa, pe orice. Timisoreana la PET, ca inca n-am imbatranit. Ah, esentialul: ei, fiind orice altceva in afara de batrani. Asta n-au oamenii de la Bucuresti, sau o ascund foarte bine, sau n-am dat eu de ea pana acum. Despre pisicile lui Liz ii inutil sa spun eu ceva, le stie tot mapamondu’, is la fel, nu s-or schimbat. N-am avut timp sa umblu prin cutii, da’ data viitoare.

Galatiul mi-a amintit ca odata, demult, vara insemna doua beri baute la o masa de lemn mai nefinisat, intr-un bar cu terasa din centru.

Lumanarea Satanei era din ceara, palpaia ca o lumanare, mai-mai ca era si parfumata, da’ mergea cu baterii. Numa’ bune pentru batranul meu mp3-player.

Oameni buni in Galati. Intr-adevar, cu aia cu care n-am rezonat de la inceput n-am socializat, dar astea se petrec numai in mintea mea, sunt convinsa ca ei habar n-au cu care am rezonat si cu care nu. Sau poate stiu.

Urmeaza, candva, si povesti cu Targu Neamt si Pitesti, da’ mai tarziu. Inca tin de Galati, cand ma desprind veti simti.

Si nu vom uita niciodata nici „La multi ani, Liz”.

Mai am doua waffles, pentru cafeaua de maine. Noapte buna.

~ de downtownjesus pe 2 Septembrie 2013.

4 răspunsuri to “”

  1. galațiul nu merge cu accent de ardeal. nu de alta, dar nu se știe niciodată când hitler te lovește din accident 😉

    Apreciază

  2. haters gonna hate! accentul flo merge perfect la galati. multumesc. stii tu. multumesc. ufa… 4 octombrie.

    Apreciază

Lasă un răspuns

 
