Stiti voi ce-a fost Ada-Kaleh?

Daca Progresul ar avea trup de om, pentru Ada-Kaleh eu acestui om i-as zbura creierii c-un pistol, fara pic de remuscari, cu toate gandurile pasnice ce vietuiesc in mine. Am si io doua sensibilitati, carti vechi arse si insule minunate scufundate. Pentru asta as omori sangeros oameni.

Pe acelasi principiu, doua mari hibe avea si comunismul: nu-ntelegea frumusetea si filosofia. N-avea, nu stiu, o fi fost de la lipsa de educatie sau de la asuprire, nu prea imi pot explica, ca nu l-am cunoscut pe Lenin si nici pe Marx, da’ Marx ala sigur nu era intreg la spirit, cu-atata materialism in viata. Asta cu estetica, asta ne-a ucis; c-am fost noi descurcareti si-am gasit frumusete in temnite si-n cer siberian, asta-i alta discutie, bravo noua. Dar chiar nu trebuia musai sa fim fortati sa facem asta, multumim, eram bine, asa saraci si aprinsi cum eram inainte.

Nu ma pot descurca cu porti de trandafiri rosii, cu cafele turcesti si smochini, cu o insula pierduta in mijlocul Dunarii, intre patru sau cinci lumi deodata, imi sangereaza inima de parca mi-ar fi murit mama si-mi vine sa impart gloante in toate partile.

Macar cautati poze sau ceva. Sa nu uitam, striga ea disperata, ca de obicei, intr-o lume care se grabeste sa uite, inca dinainte sa-nceapa sa traiasca.

~ de downtownjesus pe 17 August 2013.

4 răspunsuri to “”

  1. băi, mi se rupe inima aflând așa ceva. donaukinder.
    și comunismul era o hibă cu totul, dar nu-s eu suficient de cultă să știu să dezvolt.

    Apreciază

  2. Donaukinder, da, si eu, chiar daca de departe.

    Apreciază

  3. păi de-aia am pus plural, că puteam să zic numa de mine că-s donaukind. ai și tu o dragoste pentru dunăre, că altfel n-ai iubi așa repede toți oamenii din galați pe care-i prinzi.

    Apreciază

Lasă un răspuns

 
