Sonne

Libertate.

Libertatea incepe la varsta la care esti in stare sa mergi in Vama singur. Asta inseamna sa-ti planifici propriul timp, sa ai un loc de unde sa iei pauza, sa iei singur bilet, sa stii exact unde vrei sa stai si sa-ti faci rezervare, sa stii exact care ti-e genul de oameni si genul de muzica, sa stii unde esti in siguranta si cum sa te pui la adapost, sa ai un dentist la care sa-ti dregi dintele spart in pogo sau in salata de varza, sa-ti cunosti limitele si corpul la perfectie, sa-ti faci propriile alegeri, sa te expui pericolului de a cunoaste oameni si sa-i supravietuiesti. N-am ajuns inca acolo, dar macar am o definitie.

Mi-e dor visceral de Vama. Il simt in organe, asa cum simt eu in stomac arta contemporana sau emotia sau teama sau mila. Il simt in organe cand merg pe strada si parc-au disparut, nu-s, fetele primitoare, cerand sau dand, nici fetele tot timpul frumoase si frumos imbracate, nici baietii beti care fac poze la tata lumea. Siguranta. Nu stiu de unde sentimentul ala atat de violent acum, de ce nu si anu’ trecut, nu stiu. Dar siguranta. Siguranta ca daca ti s-ar intampla ceva, cineva cumva te-ar ajuta, siguranta ca acolo esti ridicat din sant si aparat de hoti si de criza, siguranta ca acolo nu-i nimic, e un fel de Tara Nimanui, si Nimeni e fiecare si toata lumea e doar sub imperiul bunului-simt, atat de rar pe asfaltul asta jegos si incins. Baietii nostri civilizati care nu „se uita dupa fete”, care vin si vorbesc si-atat, d-aici totul curge natural, ca vantul si ca marea; nimic nu-i obligatoriu, dar toate se fac bine. Am impresia c-a durat prea putin.

Daca imi dau suficient de mult timp, reusesc sa-mi amintesc lucrurile pe care in cea mai mare parte a timpului mi se pare ca le-am uitat.

Am schimbat doua mesaje cu Dina si n-am avut nici o strangere de inima. Chiar nu stiu de ce, dar m-am simtit intoarsa in timp si neintrerupta.

Eu plang la „Mircea” si la „Kyou Kara Maou” si la „Chrno Crusade” si la „Zombie”. Ce fel de om sunt?

~ de downtownjesus pe 19 Octombrie 2010.

Lasă un răspuns

 
